Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

wtorek, 13 sierpnia 2024

Kilka odcieni różu.


Nareszcie mam w ogrodzie wszystkie roślinki, o których marzyłam. Czasami widywałam je w programach ogrodniczych, które namiętnie oglądam po kilka razy i zawsze z jednakowym zainteresowaniem. Czasami zachwycałam się nimi podczas wizyt w bogato zaopatrzonych centrach ogrodniczych.  W lipcu zabrakło mi miejsca na nowości,  musiałam więc ratować się sadzeniem dalii do doniczek. 


 
Lipiec rozpieścił nas pogodą, a ogród zachwycał wszystkimi kolorami, nie mam tylko czerwonego kwiecia, natomiast wszelkie pastele są zawsze witane najmilej. Różowy obok niebieskiego  jest moim ulubionym. Dalie w doniczkach są w tej kolorystyce. Lwie paszcze, które same się wysiewają,
zawsze pięknie kwitną różnymi kolorami, a wnuki lubią je ściskać i zaglądać do ich lwich gardzieli. Z ogromną przyjemnością zanurzają się w nie w całości trzmiele.

Nowa jest tawuła o fuksjowym kolorze i goździki, o których zapomniałam na wiele lat, ale dla których w przyszłości muszę znaleźć miejsce. tylko gdzie????
Lilie osiągnęły bardzo dziwny kolor, nigdy takich nie sadziłam, zawsze miałam białe i różowe. Kiedy pojawiła się nie wiadomo skąd żółta, wszystkie lilie pociemniały i już nie powróciły do początkowego koloru, musiałam je polubić.:)) 
Mam żółte liliowce, ale kwitną słabo, więc zdecydowałam się  inne, znacznie subtelniejsze  kolory, oczywiście w różowawej tonacji.



 Samodzielnie wysiałam i dopingowałam do rośnięcia  driakiew, liczyłam na niebieską, a wyszły białe i purpurowe, też je polubiłam, bo były wielkim przysmakiem pszczółek.

Od roku rosną w ogrodzie różowe krwawnice,  tworząc z białymi floksami piękny duet. Mam też fuksjowe floksy i budleje. Przyciągają mnóstwo owadów.






Lipiec dostarczył mi mnóstwa radości i doświadczeń ogrodniczych i na długo zapamiętam kolory moich piękności, zapachy i radosne dźwięki, które niezmiennie towarzyszyły kwitnącym roślinom. Wszystkie roślinki są uwielbiane przez moich maleńkich gości, zawsze brzęczy i furczy przy nich jak na bazarze, a ja uwielbiam się przyglądać tej doskonałej współpracy flory i fauny. I czuję się wśród tego roju jak Guliwer.

Wszystkiego najlepszego życzę Wam na nadchodzące dni, dbajcie o siebie podczas upałów.:))

Taki widoczek nieba przyniósł lipiec.

20 komentarzy:

  1. Czyli wydało się, Celu, jaki ogrodowy kolor jest najbliższy Twojemu sercu :)
    Piękne te wszystkie Twoje kompozycje, a powiem Ci, że zestawienie różu z bielą wygląda doskonale, ogromnie mi się podoba.
    I widzę, a raczej czytam, że Ty też zastanawiasz się nad wolnym miejscem na kolejna nasadzenia? To także mój problem, z roku na rok coraz większy, a moje chciejstwa wcale się nie zmniejszają :)
    Wspaniale jest widzieć, jak motyle okupują Twoje roślinki, to taki widok, który powoduje drżenie serca... przynajmniej ja tak mam :)
    Pięknie u Ciebie, przesyłam Ci mnóstwo serdeczności i sierpniowy uśmiech :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie jest w Twoim ogrodzie można powiedzieć, że to zaczarowane miejsce na Ziemi. Miłego tygodnia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne kwiaty kwitną w Twoim ogrodzie:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne kwiaty. Uwielbiam róż.☺️☺️☺️

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz wszystkie kwiaty, które i ja bardzo lubię. Też lubię zestawienie niebieskiego z różem i kilka takich kompozycji stworzyłam. Podziwiam Twój ogród od kiedy po raz pierwszy do Ciebie zawitałam. Potrafisz tak trafnie zestawić że sobą rośliny, a one pięknie rosną i kwitną. Pozdrawiam serdecznie i życzę wspaniałych letnich dni 🌹

    OdpowiedzUsuń
  6. Celu, od dawna zachwycam się Twoim ogrodem! Doskonały dobór kwiatów - również w mojej ukochanej kolorystyce - dopełnia wspaniałe aranżacje. Ciekawe nowinki, zwłaszcza liliowce, lwie paszcze i tawuła o ślicznych fuksjowych kwiatach, tak delikatnych, ażurowych.
    Życzę, by również sierpniowy ogród cieszył Cię obfitym kwitnieniem!
    Pozdrawiam ciepło...
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  7. Bajeczne kwiaty. Przepiękne kadry. A te z motylami: mistrzostwo. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach, jak przepięknie! I wspaniałe zdjęcia :). Zachwyciła mnie purpurowa driakiew, pierwszy raz widzę taką odmianę, jest cudowna! Podoba mi się takie zestawienie kolorów, jakie preferujesz w swoim ogrodzie :). Ja uwielbiam białe kwiaty, do tego dodaję wszelkie odcienie fioletów i błękitów, no i róż w chłodnych odcieniach. Całkiem inaczej, niż wiele lat temu, kiedy zakładałam ogród i chciałam mieć wszystkie kolory :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe kolory masz w ogrodzie, Celu, ale te liliowce to ja muszę koniecznie do siebie sprowadzić, jestem nimi zachwycony! Do takiego upiększenia ogrodu też trzeba mieć talent, także ogromnie Cię podziwiam... no pięknie masz.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham wszystkie barwy w ogrodzie i u mnie misz masz, różu też mam mnóstwo, ale tawuła różowa mnie urzekła. Żeby tak na moim piasku lwie paszcze chciały rosnąć...

    OdpowiedzUsuń
  11. BBM: Zdziwiły mnie dalie w doniczkach. To przecież kwiaty, które rosną bardzo wysoko. Chyba że to jakaś specjalna odmiana.
    Wszystkie kwiaty piękne! Masz dobrą rękę do roślin i pewnie dlatego Cię kochają!

    OdpowiedzUsuń
  12. Och ! Piękne zdjęcia kwiatów w różu ! Lubię różowy kolor !!! Różowe i fioletowe kwiaty przyciągają owady. Zachwyciły mnie Twoje lilie i goździki. Cudne są ! Pozdrawiam ciepło Celu :))

    OdpowiedzUsuń
  13. U Ciebie Celu jak zwykle przepięknie. Masz talent ogrodniczy.
    Serdeczności od Stokrotki

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana Cecylio! - jednolity kolorystycznie ogród wymaga więcej pracy i więcej planowania. Ja się wychowałam w ogrodzie, który był wręcz feerią wielu barw. Pracy nigdy nie brakowało, ale nie było nigdy takiego zestawienia, eleganckiego, wysmakowanego. Uwielbiam "babcine" floksy, kamienne goździki, róże, zarówno te maleńkie, bukietowe, jak i pojedyńcze, wielkie i dorodne. Ale nigdy nie było tam dobierania barw... U Ciebie to wygląda zupelnie naturalnie... Pozdrawiam i życzę choć odrobiny deszczu... (ASz)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak pięknie jest w Twoim ogrodzie - tak radośnie i kolorowo. Aż człowiek sam do siebie się uśmiecha widząc takie cuda. A ostatnie zdjęcie jest wręcz magiczne. Pięknie uchwyciłaś tą chwilę w kadrze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne odcienie różu udało Ci się zgromadzić w ogrodzie, wszystkie wyglądają zachwycająco z innymi roślinami. Driakiew purpurowa to rzeczywiście ciekawy nabytek. Motylki z radością odwiedzają taki śliczny ogród i baraszkują wśród roślin, a Tobie doskonale udało się to sfotografować. Lipcowe niebo na koniec posta to taka wisienka na torcie - wspaniałe podsumowanie :)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Cecylio!
    Kolekcja kwiatów w różowym kolorze w Twoim ogrodzie zasługuje na uwagę. Kolor prześliczny a kwiaty niezwykłej urody. Też kocham lwie paszcze i goździki. Z resztą kocham wszystkie kwiaty bo one dają mi wiele radości.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ te kwiaty są śliczne, a ich kolory zniewalające. Bardzo lubię róż jako barwę kwiatów, ale na różowo bym się nie ubrała. Co kwiat to piękniejszy. Moje ukochane kwiaty to róże i słoneczniki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię kolor różowy w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget