Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

wtorek, 22 grudnia 2020

A nadzieja znów wstąpi w nas

 



Kochani moi goście!
Normalności i spokoju,
Nadziei Wam życzę, dużo miłości , 
radości z bycia razem, 
nawet jeśli  jest to tylko obecność wirtualna, 
przecież wszystko wróci do normy,
wkrótce  będzie normalniej.

A nadzieja znów wstąpi w nas,
Nieobecnych pojawią się cienie.
Uwierzymy kolejny raz,
W jeszcze jedno Boże Narodzenie.
I choć przygasł Świąteczny gwar,
Bo zabrakło znów czyjegoś głosu.
Przyjdź tu do nas i z nami trwaj,
Wbrew tak zwanej ironii losu.

Daj nam wiarę, że to ma sens,
Że nie trzeba żałować przyjaciół.
Że gdziekolwiek są dobrze im jest,
Bo są z nami choć w innej postaci.
I przekonaj, że tak ma być,
Że po głosach tych wciąż drży powietrze,
Że odeszli po to by żyć.
I tym razem będą żyć wiecznie.

Przyjdź na świat,
By wyrównać rachunki strat.
Żeby zająć wśród nas,
Puste miejsce przy stole.
Jeszcze raz pozwól cieszyć się dzieckiem w nas,
I zapomnieć że są puste miejsca przy stole.

Zapewne znacie tę piękną Kolędę dla Nieobecnych, której autorem jest Szymon Mucha,  muzykę skomponował Zbigniew Preisner, a  wykonanie Beaty Rybotyckiej jet piękne. Kocham wszystkie  kolędy Preisnera, są bardzo różnorodne, klimatyczne, czarują mnie w każde  Boże Narodzenie. Przepis na nie jest bardzo prosty: trochę radości, odrobinę smuteczku, piękny tekst i wspaniała muzyka to recepta na  wszystkie  kolędy Preisnera. Szczególnie  ta kolęda powoduje, że mam mokre oczy, nie mogę powstrzymać łez, wzrusza mnie zawsze, bo jest uniwersalna, wspominam moich Bliskich, Rodziców, Babcię, których mi bardzo brakuje i do których zwyczajnie tęsknię. Jest w niej też radość z nadejścia Jezusa, smutek po stracie bliskich i o symbolicznym pustym miejscu dla kogoś ...



Nie poświęciłam w tym roku  za dużo czasu na przygotowanie ozdób, ale chcę Wam pokazać kilka nowych pomysłów na ozdoby bożonarodzeniowe, które przyszły mi do głowy zupełnie przypadkowo. Wieniec adwentowy z jutowego sznurka, skromny czerwony wianek w którym wykorzystałam nieudane pierniczki,  nie nadawały się do jedzenia, bo wsypałam za dużo sody:(( a wyrzucać nie lubię. Do tego z piernikowych gwiazdek wyszła mi mała choineczka, a że lubię mieć coś innego niż wszyscy, coś czego w sklepie nie kupię, więc odważyłam się Wam te wyroby pokazać.
Moi mili, zapewne pamiętacie moje ozdoby z muszelek, tym razem malutką szopkę  umieściłam w akrylowym serduszku. Na kominku umieściłam stroik, wystroiłam  choinkę, porozwieszałam stare wianki, to wszystko. Ciekawa jestem, jak Wasze przygotowania do Świąt?




Jeszcze raz życzę Wam dużo nadziei i wiary, że będzie lepiej. My bardzo czekamy na szczepionkę...:)))


27 komentarzy:

  1. Ćelu, dziękuję serdecznie za źyczenia. Tę kolędę dla nieobecnych uwielbiam. Jest bardzo wzruszająca. Kaźdy z nas ma takie osoby. za którymi ogromnie tęskni, szczególnie w Wigilie.
    Kochana Celu, źyczę Ci zdrowia i miłości. Obyśmy i po świętach oraz w Nowym Roku mogli realizowac swoje marzenia 🎅💓🎄

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam tę kolędę :) Znakomicie wykorzystałaś sodowe pierniczki. Pozostałe ozdoby też piękne.
    Wzruszamy się, tęsknimy za bliskimi i na nic się zdają słowa "odeszli po to by żyć"... Życie stanowczo za krótko trwa.

    Celu, wszystkiego co najlepsze, ale przede wszystkim zdrowia i miłości bliskich.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale oryginalne te dekoracje z muszelek! Pięknie wyglądają :) U mnie już pomalutku wszystko prawie ogarnięte. Jeszcze musimy zawiesić lampki na dworzu i zostaje gotowanie :) Życzę zdrowych, spokojnych i magicznych świąt oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolęda jest piękna i wzruszająca. Tymczasem ja szukam w tym przedświątecznym czasie jak najwięcej radosnych wzruszeń, by były przeciwwagą dla smutnych oraz irytujących wieści sączących się wokół. Dlatego dwa ostatnie wersy biorę sobie do serca, by cieszyć się dzieckiem w nas i zapomnieć o pustych miejscach przy stole...
    Życzę Celu wszystkiego, co najważniejsze dla Ciebie na te święta.
    Ściskam mocno!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubie polskie kolędy, mieszkalam 40 lat poza krajem, w tropikach, gdzie koędy sa zupelnie inne, skoczne i do tanca...wole polskie, wiec czekam na nie bo sa zawsze wzruszjacym przezyciem.
    Oryginalne ozdoby, bardzo spodobal mi sie wianek piernikowy.Choinka bogata, taka jak powinna byc!, Zdrowia, szczescie, radosci zycze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię tę kolędę. Jest taka wzruszająca.
    Ja też niewiele czasu oświęciłam na przygotowanie domu i wypieków, ale czy to jest najważniejsze ? W tym roku szykuję te święta bez spiny. Posiedzimy, może pośpiewamy kolędy. Zamyślimy się, pomodlimy. Będzie dobrze ! Życzę Ci radosnych i spokojnych Świąt !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za piękne życzenia. Tobie i Twoim bliskim również życzę spokojnych i zdrowych Świąt Bożego Narodzenia. Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Droga Cecylio!
    Ja też bardzo lubię tę i inne kolędy Preisnera. Muszę przyznać, że w tym trudnym obecnym czasie, szczególnie mocno wyciskają łzy. Bardzo oryginalny jest Twój piernikowy wianek. Nie dosyć, że piękny to jeszcze bardzo smaczny!
    Kochana Cecylio!
    Życzę Tobie i twoim Bliskim spokoju, radości i wszystkiego dobrego, a więc tego co mogą zaoferować te wspaniałe święta. Niech ten niezwykły czas dawania i spędzania czasu z rodziną przyniesie Wam miłość i radość trwającą przez cały rok.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  9. Celo życzę zdrowych i spokojnych świąt Bożego Narodzenia, obfitych łask od Bożej Dzieciny oraz pomyślności w nadchodzącym nowym roku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana, życzę Ci Zdrowych, Radosnych i Spokojnych Świąt! Aldona

    OdpowiedzUsuń
  11. Celu, niech te najbliższe dni będą dla Was czasem radości, zdrowia i zapomnienia od wszelkiego co złe i nieprzyjemne, niech nowo narodzona Boża Dziecinka da mnóstwo sił na tę bliższą, jak i dalszą przyszłość. Wszystkiego dobrego! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna kolęda wzruszająca i jednocześnie dająca nadzieję :). Te święta są inne trudniejsze ale mogą być równie piękne czego i Tobie Kochana życzę. Ozdoby świąteczne są przecudne. Bardzo pomysłowe i oryginalne, szczególnie ta szopka z muszelek po prostu mnie urzekła <3. Wesołych Świąt, ściskam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  13. "Kolęda dla Nieobecnych" to przepiękna kompozycja, która wywołuje tęsknotę za bliskimi, których już z nami nie ma. Bardzo lubię tą kolędę właśnie w wykonaniu Beaty Rybotyckiej, inne Zbigniewa Preisnera też zasługują na uwagę. Są takie piękne w swojej formie muzycznej i treści...
    Celu, pięknie u Ciebie świątecznie i jak zawsze zaskakujesz swoimi pomysłami, chodzi mi o wykorzystanie pierniczków ;) ja też nie lubię wyrzucać! Morskiej szopki na oczy też jeszcze w życiu nie widziałam. Świetnie się prezentuje!
    Ślę świąteczne uściski!!!
    p.s.gratuluję rozwoju muzycznego wnusi <3 To bardzo dobra droga, a jak ma talent to koniecznie trzeba go rozwinąć. Ciężka to praca ale warto!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe są Twoje pomysły na świąteczne dekoracje:)))Pozdrawiam serdecznie i miłego świętowania życzę:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne ozdoby i choinka. Mam nadzieję, że przyszłoroczne Święta spotkamy się przy wigilijnych stolach w większym gronie. Zdrowych Świąt. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Słuchaliśmy dzisiaj tej kolędy, przypominając sobie naszych bliskich, którzy w niedawnym czasie odeszli. Przepiękne słowa, cudowne wykonanie...
    Widzę, że gustujemy w podobnym stylu choinkowym - u mnie też drzewko ustrojone na bogato :))). Na codzień lubię minimalizm, ale choinka ma być duża, kolorowa, błyszcząca, bizantyjsko kiczowata, z milionem bombek i lampeczek, ma być wesoło! Bardzo mi się podoba Twoja dekoracja na kominku i wianek z pierników - świetny pomysł, nietuzinkowy :))).
    Wesołych Świąt! Zdrowia, spokoju i wszystkiego, co najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za życzenia. Święta jeszcze trwają więc życzę Ci aby były spokojne i zdrowe a Nowy Rok niech przyniesie tylko dobre rzeczy a Boża Dziecina niech Cie obdarzy radością i pokojem na cały Nowy Rok, Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciągle jeszcze trwa ten świąteczny czas więc życzę wspaniałego świętowania :-).

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak, normalność, to jest to czego potrzeba nam najbardziej i dlatego życzę tego również Tobie 😊
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo podoba mi się Twój piernikowy wianek i ta choineczka. Masz rację nie można nic wyrzucać bo można stworzyć z niczego coś ciekawego. Lubię też robić choinki z różnych rzeczy. U ciebie widzę z muszelek, jest piękna.
    Wianuszki i stroiki masz cudne myślę, że możemy podać sobie ręce. Obie lubimy robić wianki:)) A może razem będziemy je pleść jakiegoś pięknego dnia.... Co Ty na to?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. The Christmas carol is beautiful and touching. Meanwhile, in this pre-Christmas time, I am looking for as many beautiful emotions as possible.
    clipping path service

    OdpowiedzUsuń
  22. sugoi sugoi sugoi .Anata no sakuhin ga daisukideshita.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget