Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

wtorek, 14 lipca 2020

Ogrodowe kompozycje

Dzisiaj o kolejnych roślinach, a właściwie o ich łączeniach. Zmienność pór roku daje nam możliwość podziwiania ogrodu w różnych konstelacjach. Teraz przyszła pora wzrastania  traw, najbardziej lubię rozplenicę japońską , tzw.  piórkówkę.  W zeszłym roku jedną z nich podsadziłam rumiankami,  do drugiej dodałam białe jeżówki, obie kompozycje wyglądają pięknie. Wysunęły się teraz na pierwszy plan, zasłaniając przekwitające liliowce. 
Każdy z nas ma swój pomysł na sadzenie bylin, ciekawa jestem, czy macie swoje ulubione kompozycje, czyli co z czym , a może idziecie na żywioł?
Zachwycają mnie kwiaty kwitnące na biało, nie rozumiem, dlaczego dopiero w nowym ogrodzie mam takie byliny. Może zabrakło mi miejsca, a przede wszystkim serca do nowych nasadzeń? Odkrywam całe mnóstwo nowości bylinowych i próbuję je łączyć, żeby w każdej chwili coś ciekawego przyciągało wzrok





Na największej środkowej  rabacie posadziłam przetaczniki w trzech kolorach, a pod nimi  rozwar biały i niebieski. Dzięki temu mam więcej koloru na parterze.  Można  podziwiać przetaczniki od czerwca do sierpnia. Wymagania ma minimalne, bo jest rośliną łąkową, czyli wymaga stanowiska słonecznego , przepuszczalnej i umiarkowanie wilgotnej gleby. Motyle i pszczoły go uwielbiają.
Przetacznik (veronica) różowy First love, biały First lady  i niebieski o nazwie nieznanej. Na pewno poszukam przetaczników niebieskich Royal candles    i Christa o niebiesko fioletowym zabarwieniu.
Rozwar niebieski Astra blue, biały Astra white


 

Po lewej stronie przetaczników kwitnie penstemon  Husker red  o purpurowych liściach i bardzo delikatnych dzwonkowatych różowych kwiatkach. Bardzo się rozrósł, a kiedy zetnę go po przekwitnięciu, na pierwszy plan wysunie się liatra kwitnąca na  biało..
 Mam dwie nowe jaszczurki w ogrodzie, obie mają ogonki...bo jedną bez niego już pokazywałam.


Róże mojej sąsiadki dla Was, kochani. Łączę moc najcieplejszych pozdrowień.:))




36 komentarzy:

  1. Piękne kwiaty. Ale jaszczurka zmusiła mnie do skoku! 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaszczurki są bardzo pożyteczne, w ogrodzie są naszymi sprzymierzeńcami, ale rozumiem Twoją reakcję.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  2. Piękny jest Twój ogród:))u mnie kwiaty w donicach a te które prosto do gruntu to raczej na żywioł:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje kwiatowe kompozycje miałam okazję podziwiać na zdjęciach.
      Pozdrawiam Cię gorąco.:)

      Usuń
  3. Czarodziejski jest ten ogród a jaszczureczki to pewnie księżniczki czekają na swojego księcia 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak każda księżniczka mogą czekać w nieskończoność...
      Pozdrawiam serdecznie.:)

      Usuń
  4. Celu, przepiekne te Twoje rabaty. Ja tez bardzoo lubie trawy, chociaz kilka musialam wyrzucic, bo moj pies bal sie schodzic po schodach wieczorem, jak trawy tam szumialy:)))) Co sie nie robi dla tych naszych czworonogow. Pozdrawiam cieplutko i czekam na wiecej Twojego ogrodu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, w ogrodzie wszyscy muszą się czuć dobrze, a zwłaszcza czworonożni przyjaciele.
      Kami, bardzo cieplutko Cię pozdrawiam.:))

      Usuń
  5. Stworzyłaś śliczne kompozycje i nie są to puste zachwyty ponieważ... kilka tych wspaniałych, pełnych uroku roślin mam na swojej rabacie bylinowej. I tak: rozplenice japońskie, różowy przetacznik, liatry, jeżówki (oczywiście różowe) a ponadto miskanty, szałwie, gaury, ostróżki, dzwonki, kosaćce, bergenie, naparstnica, perowskia, łubiny, lawendy i... wciąż dosadzam nowe. U mnie kluczem doboru bylin jest kolor. Trawy są tłem dla biało-różowo-niebiesko-fioletowej aranżacji rabaty. Kocham kwiaty, więc z przyjemnością oddaję się tej pasji.
    Przesyłam serdeczne uściski i ciepłe pozdrowienia.
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam Twój piękny ogród na blogu, masz bardzo dużo zachwycających kwiatów. Upodobania mamy podobne, bo ja również kocham różowe kwiaty, ale białym i innym pastelowym nie odmówię obecności. Tylko czerwonych nie mam:)) Kocham za to drzewa i krzewy w tym kolorze.
      Serdeczności moc Ci przesylam, Anito.:)

      Usuń
  6. Za każdym razem zachwycam się ogrodami na blogach.:) Podziwiam wkład pracy, bo przecież samo nic się nie zrobi.:) Ślicznie tam u Ciebie.
    Super złapałaś w kadrze jaszczurki.:)
    Pozdrawiam Cię w słoneczny dzionek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten dom i ogród sprawiliśmy sobie dość późno więc spieszymy sie z pracami, żeby móc się nim jeszcze nacieszyć.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

      Usuń
  7. Samczyk jaszczurki zwinki w barwach godowych. Piękny gość. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rety, ile ja się nauczyłam dzięki takim komentarzom, dziękuję za każdą mądrą podpowiedź.
      Serdecznie Cię pozdrawiam.:))

      Usuń
    2. Po prostu mam bzika na punkcie zwierzaków. ;)

      Usuń
  8. Bardzo piękne zestawienia, ja od kilku lat namiętnie sadzę białe kwiaty, bo je ogromnie lubię, jednak mam też i inne, bo mi żal wyruzcać różne piękności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można wyrzucać piękności, doskonale to rozumiem. Czasami tylko żal, że już miejsca brak.:))
      Pozdrawiam serdecznie.:))

      Usuń
  9. Pięknie jest w Twoim ogrodzie, zauroczyły mnie przetaczniki, nie wiedziałam, że są w kolorze białym u różowym. Jaszczurek u mnie w grodzie też nie brakuje.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, jest ogromna ilość rodzajów przetacznikow, zauroczyły mnie w tym roku. Okazuje się, że mam parkę jaszczurek...
      Pozdrawiam Cię serdecznie.:))

      Usuń
  10. uwielbiam kwiaty! i podziwiam każdego kto ma do nich rękę <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne połączenia. Piękne kompozycje, kwiaty. Taka naturalność. Ja trochę łączę ale więcej stawiam na naturę... I szczerzr bardzo mi się podoba.... Ogród zarasta można powiedzieć bardzo ekspansywny i kwiatami... Ale jaki spokój z chwastami. Naprawdę... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko kochana, Ty masz dużą działkę i możesz sobie pozwolić na naturalność;)) Ja muszę bardzo starannie zaplanować nasadzenia, bo tyle nowości bym chciała, a ogród jest nie za duży i często oczy chciałyby, a miejsca brak.
      Bardzo serdecznie Cię pozdrawiam.:))

      Usuń
  12. Jaszczurka pięknie wybarwiona.
    Mój ogródek jest bardzo stary, ciągle coś dosadzam i dlatego jest pełen misz masz, ale lubię takie żywiołowe niespodzianki. Rozwary mi wyginęły.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejny raz jestem pod wrażeniem Twojego ogrodu. Masz niesamowite wyczucie w tworzeniu pieknych kompozycji. To wielki talent!. Nie dziwie sie, że w Toim ogrodzie zamieszkały jaszczurki, wiedzą co dobre;). Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne rabaty. Uwielbiam byliny i na nich się głównie skupiam w swoim ogrodzie. Zaciekawiłaś mnie przetacznikami, muszę o nich poczytać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie skomponowane rabaty, widać całe piękno każdej z roślinek. Też mam kilka kęp przetaczników i bardzo je lubię, nie tylko za urok ale też bezobsługowość;-) Wspaniałych masz też gości, widać dobrze im u Ciebie ale wcale się nie dziwię. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja się swego czasu bylin pozbyłam. Wkorzały mnie. W to miejsce poszły róże, krzewy i pozostawiłam ziemię na dalie. Potem powoli wracałam do bylin, dwuletnich. Fajnie wyglądają werbeny pomiędzy dziewannami dzielżany z rudbekiami. Wszędzie utykam aksamitki i cynie. Musi być kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię kontrastowe połączenia w ogrodzie i w wielu miejscach takie mam. Czasem wystarczą różne kolory liści a już kompozycja przyciąga wzrok.
    Podobają mi się Twoje kompozycje, sprawiają wrażenie bardzo naturalnych - takie sielskie:) Ogród to przedłużenie domu więc powinniśmy się w nim dobrze czuć.
    Rozplenice też mam, uwielbiam gdy kwitną. A jaszczurki jak nasze:))) Mamy ich mnóstwo - wylegują się na tarasie i wcale nie są płochliwe.
    Przesyłam serdeczne uściski!

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny jest twój ogród:-))) Ja ostatnio również odkryłam Przetacznika różowego i go sobie w ogrodzie zasadziłam. Niebieskiego też widziałam w centrum ogrodniczym i się zastanawiam czy by nie dosadzić do tego różowego co by było kolorowo w ogrodzie:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Ależ piękne kwiaty! Nie dziwię się, że tak piękny ogród przyciąga tak niezwykłych gości :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Celu, wszystko takie piękne wychodzi spod Twojej ręki, w ogrodzie również! Przepiękne odmiany ale tym razem przetacznik skradł moje serce❤

    OdpowiedzUsuń
  21. Połączenie traw z margarytkami bardzo mi się podoba. Kocham przetaczniki !!! Też mam je w swoim ogrodzie. Widzę, że pięknie prezentuje się u Ciebie ten o białych kwiatach. Już wiem, że muszę taki sobie sprawić ! Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Droga Cecylio!
    Stworzyłaś mały raj na ziemi. Twoje rośliny są prześliczne. Podziwiam kolorowe przetaczniki, moje ulubione kwiaty. Cudownie prezentują si rabaty. Moje rozwary wyjadły nornice a jaszczurki upolował nieznany kot. Nie sądziłam, że to ich przysmak. Szłam do skrzynki pocztowej umieszczonej na bramie i zobaczyłam kota trzymającego w pysku jaszczurkę. Na mój krzyk wypuścił ją ale nie miała już ogonka.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Podziwiam Twoją umiejętność komponowania nasadzeń, efekty są genialne! U mnie to jest trochę na żywioł, bo mąż bardzo chce się udzielać w ogrodzie i ciągle przynosi jakieś rośliny, a to ze sklepu, a to od znajomych, bo mu się spodobały i potem je wsadza tam gdzie akurat jest miejsce. Przestałam z tym walczyć, no bo skoro go to uszczęśliwia... :))). Ja też bardzo lubię białe kwiaty, a mąż przeciwnie - w mocnych kolorach, najbardziej czerwone :))). No i cóż, jakoś to trzeba pogodzić :).

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget