Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

poniedziałek, 16 marca 2015

Ozdabiamy jajka, cz.2



Kochani, witam.
Chyba naprawdę w końcu   doczekamy się prawdziwej wiosny, ciepełka, a wkrótce i Wielkanocy, czyli czas na kolejny post o ozdobach wielkanocnych.
Pokazywałam już jajka z decu, jajka w koronkach i pseudo granitowe. Dzisiaj kolejny pomysł z koronkami, taki trochę babciny, do którego można wykorzystać jajka styropianowe, albo plastikowe. Jeśli ktoś  nie lubi działać szydełkiem i nie umie malować to jest to idealny sposób ( również dla leniwych lub wygodnych),  a efekt końcowy jest bardzo podobny. Malujemy jajka styropianowe wybranym akurat pożądanym kolorem, czekamy, aż wyschną i naklejamy dokładnie wycięte kawałki  gipiury. Klej trzeba rozprowadzić bardzo równomiernie i starannie po lewej stronie koronki, po czym bardzo starannie docisnąć do jajek.



Dla jeszcze bardziej leniwych pokazuję jajka tylko przetarte papierem ściernym, bez malowania, oklejone gipiurą lub koronką. Białe jajka? A dlaczego nie?


 Pomysł na takie jajka  jest inspirowany pracami właścicielki pensjonatu Magra z Mai w ogrodzie.
 Niektóre pomalowałam  pozłotą przed naklejeniem gipiury.  Jeśli nie mamy lepszego pomysłu, jajka możemy zawiesić na żyrandolu, jeśli mamy inny wiszący gadżet, zawieszamy na nim. U mnie jest to wiszący świecznik, a jakże! pełni funkcję prawie choinki. Ozdobą jest też wianek z rumiankami


Można oczywiście dodać inne wiszące ozdoby, tutaj są  to malutkie klateczki z  malutkimi ptaszkami.
Życzę Wam zdrowia i wielobarwnej wiosny.


30 komentarzy:

  1. Pisanki cudne:) Dziękuję za ten kursik, teraz już dokładniej wiem, jak to "ogarnąć" i chętnie bym coś "zdziałała" w tym temacie, tylko wciąż czasu brak...
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba przekleństwo współczesności ten brak czasu, ale za miłe słowa dziękuję.
      Pozdrawiam wiosennie.:)

      Usuń
  2. Jakie piękne! Też muszę już pomyśleć nad ozdobami Wielkanocnymi :) na razie mam tylko porcelanowe ptaszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami im mniej tym lepiej, ja pokazuję wszystkie ozdoby z kilku lat i zastanawiam się nad ograniczeniem wielkanocnych bibelotów.
      Pozdrawiam słonecznie.:)

      Usuń
  3. Jajka śliczne, a klateczki jeszcze fajniejsze. Ja w bieli lubię wszystko, a z koronkami tym bardziej.:)
    Też jestem dumną posiadaczką wiszącego świecznika, ale nie jest tak piękny , jak Twój. No i czeka jeszcze na inwencję twórczą. Chwilowo wiszą tylko szydełkowe kwiatki.:)
    Fajnie, że już wiosna za drzwiami czeka, słoneczka Ci życzę i dużo świetnych wiosennych pomysłów.:) Buziaki.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, do Wielkanocy zostały prawie trzy tygodnie, moi goście wyjechali dzisiaj i teraz biorę się za porządki. Może jeszcze kilka wianków uwiję...
      Ciepełka Ci życzę i dużo czasu, serdeczności przesyłam. :)

      Usuń
  4. Patrząc na Twoje uczę się moich.Wczoraj przeszukałam wszystkie pudełka i ani grama gipiury :)
    Świetne są
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje filcowane jajka też są świetne. Lada moment więcej czasu będziemy spędzać w ogrodzie niż w domu.
      Serdecznie Cię pozdrawiam.:))

      Usuń
  5. Jeszcze nigdy nie ozdabiałam jajek a tu takie fajne kursiki
    może kiedyś pokuszę się o jakąś próbę.
    Póki co ozdób wielkanocnych u mnie sztuk 0...... a do Świąt już niedaleko
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Świąt prawie trzy tygodnie, a czasami wystarczy piękny bukiet za całą dekorację.
      Serdeczności przesyłam.:)

      Usuń
  6. Cudności !
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczne, delikatne, kornkowe. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę babciowate, ale takie mają być.
      Pozdrawiam Cię wiosennie.:))

      Usuń
  8. Piękne jajeczka i chyba wykonanie także niezbyt skomplikowane. Muszę spróbować. Póki co wydaje mi się, że do świat jeszcze taaak daleko ;)
    Pozdrawiam i dziękuję za pomysły i wszystkie miłe słowa :)
    Basia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje jajka naprawdę są proste w wykonaniu.
      Pozdrawiam wiosennie.:)

      Usuń
  9. Ależ Ci się zajajczyło :-) Są po prostu piękne!
    Ja idę dziś do sąsiadki po kacze wydmuszki :-)
    Pozdrówka ciepłe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz do roku robię sobie jaja...
      Powodzenia z kaczymi jajami, fajnie, że od razu masz wydmuszki i czekam na pokazy.
      Serdeczności Iwonko.:)

      Usuń
  10. Zgrabne łapki masz.

    Pozdrawiam cieplutko....

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne i szalenie romantyczne... i w bieli ;)
    Ja również zabieram się za porządki :)
    Życzę Ci słoneczka i pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okazuje się, że wszystkie wzory i kolory są dopuszczalne, czego dowodem Twoje posty, czyli tylko się cieszyć.
      Pozdrawiam :))

      Usuń
  12. Maleńkie klateczki cudne, a gipiura dokładnie taka sama jak na sukniach ślubnych w salonie w którym pracuję ;) miło zobaczyć taką koronkę na czymś innym jak kiecka ;) zdolna kobietka jesteś, pozdrawiam serdecznie i dziękuję że mnie odwiedzasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz świetną pracę, a Twoje pomysły na jajka są niebanalne.
      Pozdrawiam.:))

      Usuń
  13. Tworzysz prawdziwe cudeńka. Jak zwykle jestem pod wrażeniem.
    Święta zbliżają się szybkimi krokami a ja jeszcze nie pomyślałam o dekoracjach.
    Bardzo nie lubię odkładać tych wszystkich spraw na ostatni tydzień.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, zawsze masz piękne dekoracje, a za miłe słowa dziękuję.
      Pozdrawiam cieplutko.;)

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Używałam zwykłego vikolu, ale wszystko zależy od rodzaju gipiury, na niektóre działa nawet klej biurowy, metoda prób i błędów. Pozdrawiam.:))

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget