Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

niedziela, 5 maja 2024

Co zachwycało w kwietniu nie tylko zapachem

Jedyne, co mnie, tak jak wszystkich  nie zachwyciło to straszna niepogoda, wiec nie ma sensu się użalać. Będzie więc o ogrodzie i dwóch ciekawostkach.
W moim ogrodzie zachwyciły kaliny,  zwłaszcza angielska, która  kwitła przez trzy tygodnie,  jej  zapach roznosił się po tej części ogrodu, gdzie jest taras i docierał do nosa jak najlepsze perfumy. Drugim pachnidełkiem jest  bez -biała Piękność Moskwy i stare bzy przewiezione ze starego ogrodu o małych kwiatkach, ale o cudnym zapachu. Ubiorek wiecznie zielony o białym kolorze też  pachnie, tylko nos trzeba nachylić dość blisko, ale ma mnóstwo uroku, więc też się znalazł w kwietniowym wpisie.




Żółte kwiatki też potrafią zachwycić i czarować  zapachem - mahonia i smagliczki.


Mieszkam na terenie gminy Stare Babice, to chyba najmniej znana gmina w tzw. obwarzanku warszawskim. W tym roku włodarze zdecydowali po posadzeniu ogromnej ilości tulipanów, które   zachwycały  na  rondach i wielu ulicach. Oczy same się śmieją, kiedy widać na trawnikach takie piękności.  W Zielonkach znajduje się rondo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, przy którym zrobiłam zdjęcia.





Jeszcze jedna ciekawostka z mojej okolicy. Jeśli oglądacie serial "Matylda", to zapewne poznajecie ten pałac? Znajduje się w Zaborowie, można do niego dojść aleją za kościołem. Zaborów to wieś leżąca na trasie sochaczewskiej między Warszawą i Lesznem.  Oglądałam to miejsce w marcu 2021 roku, zmian dokonanych dla potrzeb filmu, niestety, jeszcze nie było. 
Pałac zagrał już w kilku filmach, w "Karierze Nikodema Dyzmy" był  pałacem w Kobierowie i kręcono tu "Lalkę"


Pałac Goldstandów w Zaborowie został wybudowany w latach 1901-03 według projektu Franciszka Lilpopa i Karola Jankowskiego. Architekci połączyli  elementy stylu barokowego i klasycystycznego, a rezydencja została tak zaplanowana, żeby zapewnić mieszkańcom najwyższy komfort. Do roku 1939 mieszkała tu córka Leona Janina Górska. Po wybuchu wojny wyjechała do Anglii, a w pałacu stacjonowały wojska niemieckie. Podobnie jak wiele innych dworków i pałaców w 1945 roku nowym właścicielem zostało PGR, dla niezorientowanych - Państwowe Gospodarstwo Rolne.  W  1968 roku pałac został przejęty przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich. W obecnym czasie  ponownie jest własnością prywatną.





Moc serdeczności Wam przesyłam, dziękuję za komentarze i życzę miłego tygodnia.

14 komentarzy:

  1. Najbardziej lubię bzy. A dworek też piękny <3
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne tulipany! Super zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie cudowne tulipany. A u nas w Katowicach na rynku niestety już przekwitły. I zrobiło się znowu szaro i smutno. "Matyldę" widziałam kilka razy, nie wiedziałam, że pałac znajduje się w Twojej okolicy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne kwiaty i jaki ciekawy pałac! Serial "Matylda" polecała mi mama, może po niego sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie, Celu zawsze pachnąco, przyjemnie i milutko :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie, kolorowo, kwitnąco, jak lubię:)
    Zapraszam, bo u mnie ostatnie tematy także takie:)
    Pozdrawiam najserdeczniej:)

    OdpowiedzUsuń

  7. Piękny pałac . Dziękuję za informację o nim . Tulipany są cudem . Miłego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kalina ma przepiękne kwiaty i wyobrażam sobie ten zapach, musi być cudowny.
    A nasadzeniami tulipanów jestem zachwycona , to musi być genialny widok, bo już po tych fragmentach zdjęć wygląda to zachwycająco :)
    Pozdrawiam Cię Celu serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  9. Celu, Twoje kaliny , bzy oraz inne białe i żółte kwiaty zachwycają swoim pięknem! Dobrze że w coraz większej liczbie miejscowości pojawiają się tulipanowe skwery - wspaniały widok. Pałac w Zaborowie również robi wrażenie. Uściski dla Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne kaliny. Dworek piękny ale ta feriq barw tulipanów... Piękna. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  11. Celu uwielbiam Twoje ogrodowe wpisy... i zdjęcia wypielęgnowanych, pięknych roślin... kalina to moje marzenie, mahonię właśnie zakupiłam... malutka krzewinka i na dodatek doczytałam w internecie, że wolno rośnie... więc nie wiem, kiedy będzie mi dane cieszyć się jej kwiatami, ubiorka mam, ale nigdy go nie wąchałam:))) Wielka Orkiestra zasługuje na takie kwietne rondo, super wyglądają te łany tulipanów, a i pałacyk cudnej urody. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj słonecznie Celu
    Nieustająco zachwycam się Twoim ogrodem.
    A pałac chętnie zobaczyłabym w środku, powędrowała pałacowym parkiem...
    Pozdrawiam zapachem kremowych kwiatów czarnego bzu

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam lilaki, ale nie znałam nazwy białego bzu, zresztą nie znam nazw wielu roślin i na blogach nadrabiam braki w wykształceniu. Mieszkasz w pięknym miejscu. Gdynia też w tym roku stoi tulipanami i miałam okazję podziwiać je w majówkę, zwłaszcza, że u mnie już ich nie było, bo szybko rozkwitły.
    A "Lalka" i "Kariera Nikodema Dyzmy" to moje ulubione polskie seriale. Pozdrawiam serdecznie, dobrego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  14. Celu, zarówno Twoje piękności kwitnące w ogrodzie, jak i całe łany tulipanów zdobiące publiczną przestrzeń, robią niesamowite wrażenie!
    Dzięki za przypomnienie o pałacu w Zaborowie - pamiętam go doskonale zarówno z "Dyzmy", jak i "Lalki" - z zewnątrz prezentuje się wspaniale...
    Przesyłam moc serdeczności i życzenia słońca na kolejne majowe dni!
    Anita

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget