Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

niedziela, 28 stycznia 2024

Piękna niespodzianka w hotelu-zamku

 

Ostatnimi laty podróżuję z firmą turystyczną, która zapewnia mi spokojny dojazd, nocleg, sporo czasu wolnego i oczywiście najważniejsze- zwiedzanie. Tym razem wieczorem przyjechaliśmy do hotelu Zamek na skale.  Rozlokowaliśmy się na parterze,  wieczorem skorzystaliśmy z pysznej kolacji, potem zmęczone ciała nabrały sił w SPA.  W tym samym obiekcie posłuchaliśmy trochę muzyki, był to  koncert ukraińskiego artysty i zmęczeni poszliśmy spać. Rano idąc na śniadanie zerknęliśmy na klatkę schodową, która prowadziła na piętro pierwsze, zerknęłam i oniemiałam, sami zobaczcie. Bogato rzeźbiona drewniana klatka schodowa nawiązuje układem przestrzennym do "dojrzałego baroku wiedeńskiego"

Klatka schodowa  zachwyca piękną drewnianą boazerią z bogatą dekoracją heraldyczną i ornamentalną. Balustrada schodów jest ażurowa, drewniana na poziomie holu i piętra,  w oknach piękne, bogate  witraże. Ogromne lustro powiększa przestrzeń i czyni ją bezkresną, można się z nim zderzyć




Na pierwszym piętrze znajduje się salon secesyjny z XIX wieku z intarsjowaną boazerią, do której stworzenia zużyto ponad 40 gatunków drzew. Salon wyłożony jest boazerią w stylu secesji i neorenesansu, a prowadzi z niego wejście na balkon  panoramiczny 

  




t

Ten trójkątny niewielki salonik zrobił na mnie ogromne wrażenie, przenikanie światła, kryształowe szyby w drzwiach i lustrach, powiększające przestrzeń, mogłabym siedzieć w takim miejscu godzinami. A prawdziwa niespodzianka czekała za kolejnymi drzwiami. To w kolejnym saloniku  znajdują się rzeźbione drzwi, których elementem jest głowa kobiety, ponoć odwzorowującej żonę właściciela posiadłości  Piusa Harbuvala -Chamare. Prawdopodobnie autorem projektu  drzwi był czeski malarz i grafik Alfons Mucha - ikona mojego ulubionego stylu-secesji. 




Zamek na skale w Trzebieszowicach położony jest w ziemi kłodzkiej, nad zakolem rzeki Białej lądeckiej. Pałac ten i jego okolice znane  są od dawna,  były bardzo popularnym i chętnie odwiedzanym miejscem. W  1813 roku swoje urodziny obchodził tu król Prus Fryderyk Wilhelm III,  a bawił się na nich również car Aleksander. Historia pałacu jest bardzo bogata, opowiadał nam o niej przewodnik, ale tym razem zachęcam Was bardziej  do oglądania zdjęć.

Wewnętrzny dziedziniec urządzono początkowo jako ogród zimowy.  Teraz po nakryciu  szklanym dachem pełni funkcję inną, można tu spokojnie posiedzieć,  posłuchać koncertów muzycznych, wypić napoje tu produkowane 

Piękna pogoda sprzyjała również do odwiedzenia jaskini, usytuowanej pod zamkiem. Można również obejrzeć park,  który liczy sobie 13 ha,  znajduje się tu około 70 gatunków drzew




Jeśli będziecie w okolicach Lądka -Zdroju, zajrzyjcie koniecznie do "Zamku na skale" w Trzebieszowicach, jestem ciekawa, czy Was też zachwyci?
Serdeczności Wam posyłam.:))


26 komentarzy:

  1. Piękny hotel. Dziękuję za podpowiedź gdzie można się wybrać na weekend.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! No rzeczywiście, przepiękne wnętrza, aż mi dech zaparło (też uwielbiam secesję)! Nie miałam pojęcia, że w tym rejonie jest taki piękny obiekt, a to nie tak znowu daleko ode mnie. Czasem najciemniej jest pod latarnią - jeździmy gdzieś daleko w poszukiwaniu atrakcyjnych miejsc, a tu całkiem blisko takie perełki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miejsce ! Jedno z tych , o których specjalnie nie słychać ale jak się tam trafi to rzucają na kolana . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. W przepieknym miejscu spedziliscie czas.
    Gratuluje.
    Jak to dobrze ze sa tak wspaniale hotele.
    Serdecznosci.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne wnętrza:) Serdeczności Celu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie utrzymany obiekt, wnętrza bardzo interesujące. To patio zakryte szklanym dachem pomysłowe, tylko fajniejszy byłby ten dach z większymi szybkami. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znałam tego miejsca, ale jest godne zainteresowania, bo malownicze bardzo:)
    Pozdrawiam:)
    Morgana
    https://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście piękne miejsce i bardzo zadbane, co bywa rzadkością gdy chodzi o tego rodzaju obiekty. Uwielbiam takie zwiedzać. A w tym zamku mogłabym nawet mieszkać. Cudo. Nie byłam, ale zapisałam sobie namiary. Muszę tam być. Zbliża się wiosna, więc może nadarzy się okazja na wyjazd. Za ten adres pięknie Ci Celu dziękuję. Jeszcze raz obejrzę...
    Pozdrawiam serdecznie Kochana...

    OdpowiedzUsuń
  9. O kurka woda. Fajna miejscówka na spędzenie wolnego czasu, urlopu, feri... Z BIUREM ZDECYDOWANIE LEPIEJ. Samemu kiedy się organizuje wakacje, jest co robić... Fajnie spędziłaś czas.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy tam nie byłam. Ja też uwielbiam pobyt w takich historycznych miejscach. Czasem z duchem :-). Duchem tamtego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam, byłam, piękne miejsce, ale i piękne zdjęcia zrobiłaś.
    Z Biurem jest OK, ale ja czasem lubię być taką Zosią Samosią (choć raz znalazłam taki nocleg w okolicach Kudowy Zdroju, że już następnym razem pojechałam z Biurem ;-)).
    Alfons Mucha - uwielbiam, perfekcja, niesamowite wyczucie stylu, osobowość.
    Moc pozdrowień z wiosennego dziś Bolesławca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne miejsce:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne miejsce, szkoda, że daleko od nas.

    OdpowiedzUsuń
  14. BBM: Kapitalna wycieczka. Duuuże wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzeczywiście cudne miejsce. I przepiękne zdjęcia, obejrzałam z przyjemnością.
    Nigdy nie byłam na takiej wyprawie z biurem podróży, ale może warto pomyśleć, żeby właśnie tak spędzać wolny czas?... To chyba dobry pomysł. Pozdrawiam, Celu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale tam pięknie! Dobre, sprawdzone biuro to skarb :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna relacja z pobytu w hotelu Zamek na skale! To niesamowite, jak wiele pięknych i historycznych szczegółów można znaleźć w tym miejscu. Klatka schodowa, salon secesyjny z intarsjowaną boazerią, balkon panoramiczny - wszystko brzmi tak wyjątkowo. Twój opis trójkątnego saloniku również budzi fascynację, zwłaszcza z elementem rzeźbionych drzwi autorstwa Alfonsa Muchy. Zamek na skale w Trzebieszowicach z pewnością wydaje się być miejscem pełnym historii i uroku.

    Dziękuję za podzielenie się tymi wrażeniami z podróży. Jeśli kiedykolwiek znajdę się w okolicach Lądka-Zdroju, z pewnością odwiedzę "Zamek na skale" w Trzebieszowicach, inspirując się Twoim entuzjastycznym opisem. Serdeczności również dla Ciebie! 😊🏰🌟

    OdpowiedzUsuń
  18. Celu, niesamowite perełki architektury skrywają różne zakątki naszego kraju... i szalenie miłe są takie niespodzianki przygotowane przez organizatorów podróży. Pobyt w tak nieoczywistych miejscach na zawsze pozostanie w pamięci. Sama doświadczyłam tego dwukrotnie podczas ubiegłorocznej podróży do Norwegii. I choć nie były to zamki, to położenie obu hoteli zapierało dech ;-))
    Przesyłam najcieplejsze pozdrowienia!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  19. ¡Hola Cela! Me ha gustado mucho tu post, gracias por compartirlo.
    Excelente contenido tu Blog.
    Muy buenas imágenes y creativas. Me gusta cómo captas los colores.
    Y desearte una buena semana.
    ¡Un abrazo! Blues Hendrix 😊

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj Celu w tym szczególnym dla mnie dniu
    Piękne miejsce pokazałaś. Nic tylko wyjeżdżać i odpoczywać... Rozmarzyłam się...
    Pozdrawiam nadzieją na dalsze nasze pisanie tutaj

    OdpowiedzUsuń
  21. Odpowiedzi
    1. Znalazłam, przykre, co wyprawia blogger.:))
      Nie zaglądam często na bloga, przepraszam.:))

      Usuń
  22. Piękne miejsce, rozkosznie się czuliście w takim otoczeniu...
    Piękny wypoczynek.
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  23. Miejsce warte odwiedzenia :D Super fotorelacja i bardzo ładny widok na tym ostatnim zdjęciu :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne miejsce na odpoczynek. Uwielbiam takie stylowe wnętrza. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniale zdobione wnętrza... klatka schodowa robi wrażenie. Pobyt w tak wytwornym hotelu to na pewno czysta przyjemność... nie tylko dla ducha... dla ciała też znalazły się przyjemności - spa i pyszna kolacja, super miałaś wycieczkę Celu.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget