Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

wtorek, 17 maja 2022

Jezioro Bohinj i wodospad Savica



Post dedykuję Ismenie z bloga szum moich myśli , która jako pierwsza odgadła, że  krajem, który  mnie zauroczył jest Słowenia. 

W Alpach Julijskich znajduje się jeden z najczęściej odwiedzanych i znanych wodospadów Słowenii. Zasila go woda z położonego 500m. wyżej Czarnego jeziora, która płynąc pod ziemią rozdziela wodospad na dwa strumienie. Wyższy z nich ma 78 metrów, a niższy 25 metrów.

 Dojście po wygodnych schodkach do punktu widokowego zajmuje około 20 minut, ale niektórym słabszym osobom trochę więcej, z przyśpieszonym pulsem i łomotaniem serca, a może to już była tachykardia?:)) Ale najważniejsze jest to, że weszłam i mogłam podziwiać z jednej strony wspaniały widok na wodospad, a z drugiej  widok na całą dolinę.


Jeśli szukamy ciszy i spokoju  to zapewni je nam Jezioro Bohinj, położone dość blisko w/w wodospadu. Znajduje się ono na obszarze Triglavskiego Parku Narodowego, w którym wznosi się najwyższy szczyt Słowenii Triglav -2864 m.npm
Jezioro jest dość słabo zagospodarowane i dość dzikie, co uważam za jego główny atut. Piękna natura, świeże powietrze i mnóstwo opcji spędzania czasu, Nie docierają tu hałaśliwe wycieczki, więc odbyliśmy prawie dwugodzinny spacer około 6 km w niesamowitym spokoju. Pogoda mogłaby być bardziej słoneczna, ale cóż, nie można mieć wszystkiego. Ten niedostatek zrekompensowały piękne widoki, ośnieżone szczyty gór odbijające się w wodzie, pasma świeżej zieleni, widokówka za widokowką.


Kilka informacji szczegółowych, jest to morenowe jezioro o powierzchni 3,3 km2, poziom lustra wody to 526m.,  długość jeziora to  4 km,   szerokość jednego kilometra, a głębokość dochodzi nawet do 45 m. Woda jest krystalicznie czysta










Wszystkich odwiedzających Bibelotekę serdecznie pozdrawiam i dziękuję za Wasze komentarze.

19 komentarzy:

  1. Piękna wycieczka, piękne zdjęcia i piękny kraj. Byłam tylko raz i to krótko, więc zazdroszczę po cichutku tych widoków i wrażeń :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie widoki! Nigdy, nigdy ich dość! A Słowenia jeszcze przede mną:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne miejsce odwiedziłaś:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne krajobrazy. Uczta dla oczu. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyglądając się Twoim pięknym zdjęciom wyczuwa się w tym miejscu spokój, ciszę, uspokojenie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna ekskursja! Miło mi było powędrować z Tobą i podziwiać niesamowicie kojące krajobrazy, czyli piękno Natury :) Gratuluję wspaniałych fotografii :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja w Słowenii tylko przejazdem bywałam. Wiem, że cuda w sobie kryje. Nawet się wybieramy, ale nie wiem, czy dotrzemy 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Do Słowienii trzeba się wybrać! koniecznie, widoki przepiękne a brak słońca wcale mi nie przeszkadza, bo zdjęcia są trochę tajemnicze, magiczne, nostalgiczne. Spacer wokół jeziora fantastyczny. Trzeba będzie namówić brata, mego towarzysza podróży, na wycieczkę do Słowenii w przyszłym roku...w tym roku już nie damy rady..
    Ściskam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe i piękne miejsce warte zobaczenia. Świąt na propozycja na wakacyjną wycieczkę😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Sohbet ve chat yapmanızı kolay ve güvenli hale getiren sohbet odaları, sorunsuz ve kesintisiz Mobil Sohbet siteleri ile arkadaşlık ve yeni kişilerle tanışma imkanı.

    OdpowiedzUsuń
  11. Celu, piękne widoki.
    Dziękuję za tę wycieczkę. Z moich serduszkiem i chorobą, nawet nie planuję tam wyjazdu, tym bardziej miło mi, że mogę dzięki Tobie tam dotrzeć.
    Pozdrawiam Cię serdecznie i majowo.

    OdpowiedzUsuń
  12. Słowenia to piękny kraj, który kryje się zadziwiająco wiele wspaniałych atrakcji. Przedstawiłaś nam dwa ciekawe miejsca, które warto zobaczyć w czasie pobytu w Słowenii. Zatęskniłam za tymi cudownymi krajobrazami. Miałam w planach odświeżenie wspomnieniem ale nasze plany zostały zmienione. Mam nadzieję, że nic się nie zmieni w ciągu miesiąca.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Celu, brak błękitu na niebie nie zakłócił piękna natury na Twoich fotografiach, które istotnie są jak widokówki! Poznałam dzięki Tobie przyrodnicze walory malowniczego zakątka Słowenii, czyli to, co w podróżach zachwyca mnie najmocniej - natura nietknięta ręką człowieka :-))
    Ciepło pozdrawiam życząc udanego weekendu!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  14. Miłe kojące widoki. Chyba właśnie tak lubię, bo jak są turystyczne tłumy, to wysiadam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Spokój bije z tych widoków. Nawet taka pogodę lubię!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna wycieczka!!! Prawie że pękłam z zazdrości :-))

    OdpowiedzUsuń
  17. Faktycznie, już patrząc na Twoje zdjęcia nie sposób nie zauroczyć się tym krajem, a co dopiero widzieć to wszystko na żywo. Nie dziwię się, że Słowenia Cię zauroczyła. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. wow jakie cudowne spokojne miejsce ;) magia!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget