Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

wtorek, 16 kwietnia 2024

Tulipanowy zawrót głowy.

Każdego roku na  dwa tygodnie przed świętami wielkanocnymi  w Oranżerii  Muzeum pałacu króla Jana III w Wilanowie odbywa się wystawa Tulipanów. W tym roku  wydarzenie to miało miejsce po raz czternasty. Ponownie można było zachwycić się zadziwiająco szeroką gamą kolorów i elegancją tych przepięknych kwiatów. Inspirują one fantazyjnymi kształtami i wszystkie przyciągają wzrok. 



To prawdziwe święto i prawdziwie kolorowy początek wiosny, na odwiedzających czekało prawie 100 różnorodnych odmian tych tulipanów. Czerwone,  żółte,  białe i  fioletowe,  każdy bukiet piękny i ułożony  w niezwykłe kompozycje.
Piękny post o tulipanach znajdziecie u  Łucji Marii   na blogu Szkiełkiem, okiem i sercem

1. Pampluna

2. Kiev (żółty) i 

3. Lech Wałęsa  (różowy)



4. San Stefano
5. Super Parrot
6. Shell
7. Orange star
8. Brindisi


9. van Eijck

                                                       10.  Outfit
                                                                  11. Tresor

12. Neglige


                                                                    13. City of Madrid

                                                     14.  Saigon double
                                                               15Merci

                                                                16. Bendigo



                                                                         17. Bright Parrot

18. Monsella

19. Castella

Pomimo, że ojczyzną tulipanów jest Turcja, to obecnie uważa się za największych producentów holenderskie plantacje.  Najbardziej znane z tulipanów miejsca to holenderski Kaufenhof i japoński Tonami park 
Obejrzałam różnorodne odmiany tulipanów wyprodukowane w polskich gospodarstwach, a wystawa pokazała że nasi producenci nadążają za światowymi trendami i produkują naprawdę piękne tulipany.

W chwilach odpoczynku  można było obejrzeć przepiękne kompozycje wielkanocne z wiosennych kwiatów. Pojawiły się one w szklanych pojemnikach i specjalnie skonstruowanych kompozycjach Wszystkie wariacje mnie zachwyciły, ale najbardziej zauroczyła biało granatowa kompozycja w łódce.



Pokazałam wam zaledwie 19 rodzajów tulipanów, prawda,  że wszystkie są zachwycające? Od kompozycji różnorodnych  tulipanów trudno oderwać wzrok. Czy któryś szczególnie Wam się spodobał?
Bardzo serdecznie Wam dziękuję za każde słowo wsparcia. 
XOXO

21 komentarzy:

  1. Osobiście bardzo lubię tulipany. I bardzo lubię przechodzić przez rynek w Katowicach, gdzie rosną sobie w rabatkach. Planuję nawet na ten temat w najbliższym czasie napisać posta na moim blogu. Te Twoje tulipany są piękne, a liczba 19 rodzajów robi na mnie niesamowite wrażenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Widok tylu wspaniałych tulipanów może oszołomić i przyprawić o zawrót głowy. Uważam, że to jedne z najbardziej fascynujących i najpiękniejszych kwiatów na świecie. Słyną ze swojej eleganckiej formy i subtelnego uroku. Cecylio troszeczkę zazdroszczę Ci wizyty w Oranżerii Muzeum pałacu króla Jana III w Wilanowie. Mam nadzieję, że mi wybaczysz ale wiesz jaka jestem zakręcona na punkcie kwiatów.
    Przesyłam Ci podziękowania za ten przepiękny post i zdjęcia i bardzo serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tulipany dają niezwykły efekt, wszystkie są piękne, niestety, bardzo lubią je nornice. Moja Mama miała kiedyś dwie piękne grządki tulipanów, jedna czerwona, druga żółta, to były dawne czasy, gdy nie buszowały ani nornice, ani ślimaki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cóż tu jeszcze napisać. Tulipany mówią same za siebie. Piękne. Byłam kiedyś na takiej, albo podobnej wystawie w Gdańsku. Też nie mogłam oderwać oczu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Miód i raj dla oczu... coś cudownego.
    Te przepiękne kwiaty, w tylu odmianach i to jeszcze skumulowane w jednym miejscu, to strzał w dziesiątkę.
    Trudno nasycić oczy, oglądałam po kilka razy... tulipany są u mnie w trójce moich najukochańszych kwiatów.
    A które najbardziej? Chyba Bendigo, urzekły mnie tymi pastelowymi kolorami, delikatnością i ilością płatków... coś fantastycznego.
    Dziękuję Ci Celu, za tę ucztę...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ przepiękna tulipanowa wystawa. Kilka nazw sobie zapisałam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. BBM: Piękne wszystkie tulipany. Trudno wybrać najpiękniejsze…
    Przegapiłam Twoją poprzednią notkę, przykro mi. Ja straciłam ukochaną siostrę i wiem, jak to boli. Bardzo, bardzo współczuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczna ta tulipanowa wystawa! Raj dla oczu i serca - wszystkie piękne, ale szczególnie mi się podobają te w delikatnych pastelach... Cieszę się, że pokazujesz nam tu tyle piękności, które mogłaś podziwiać na żywo :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś pięknego. Wszystkie wspaniałe! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. WoW! Cudowne tulipany. Kocham każdy rodzaj:)
    Kiedys miałam ich wiele, dzisiaj 4 sztuki - wszystkie zjadły nornice:(

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowita uczta dla oczu. Kocham tulipany i lubię się nimi otaczać. Niestety kochają je również nornice. Z ogromną przyjemnością obejrzałam ten kolorowy spektakl. Dziękuję!!!! Nie potrafię wybrać faworyta, bo każdy inny i każdy piękny. Co do kompozycji też najbardziej podoba mi się ta w łódce. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bylam na takiej wystawie w tym miejscu kilka lat temu.
    Przepiekna byla.
    Wszedzie gdzie sa kwiaty mieszka piekno i radosc.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  13. Co za cudowne kwiaty... naprawdę c u d o w n e! Wszystkie same się bronią swoją pięknością, aż trudno wybrać ten najpiękniejszy. Nie zrobię tego, bo wszystkie zachwycają. Dziękuję Droga Celu za tę przyjemność podziwiania tulipanów. Niektórych w ogóle nie znam. Dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie z odrobiną słońca...

    OdpowiedzUsuń
  14. Rzeczywiście "zawrót głowy" piękne kolory, piękne odmiany... uwielbiam tulipany, mam pare kępek w ogródku, niestety w tym roku bardzo wcześnie zaatakowały je ślimaki, całe liście wyżerają... bestie. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Celu, przepiękne bukiety tulipanów! Mnie szczególnie urzekły te w odcieniach różu 🌷🌷🌷. Kompozycje z kwiatów też niezwykłe, zwłaszcza ta w łódce!
    Pozdrawiam ciepło.
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  16. Celu, nawet Wałęsa ma swoje tulipany. Też bardzo lubię te kwiaty tylko szkoda, że tak szybko przekwitają. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękne tulipany :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj mżawką za oknem
    Piękne wiosenne kompozycje. U mnie już te kwiaty przekwitły. Zbyt szybko...
    Pozdrawiam kwietniowymi kwiatami kasztanów

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam wsadzone ok.150 cebulek tulipanów. Ciągle sobie postanawiam, że już ani jednej więcej, bo trudno zagospodarować miejsce po przekwitnięciu.
    Tylko co wzamian?!?

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam tulipany. W ogrodzie jest najładniej gdy one kwitną. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget