Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

środa, 26 kwietnia 2023

Nareszcie wiosna?

Ciemierniki
Kiedy my wszyscy czekamy na pierwsze wiosenne kwiaty, one już od stycznia rozświetlają cieniste zakątki ogrodu. Żeby dać im szansę radowania jak najdłużej naszych oczu, w okolicach Bożego Narodzenia obcinam im  liście. Potem już tylko  podziwiam kwiaty ciemierników, a one kwitną w dalszym ciągu. Teraz zetnę kwiaty i poczekam na rozwój liści. Mimo, że rosną wśród kwaśnolubnych wypuszczają mnóstwo nowych siewek.

W moim ogródku jako pierwsze pojawiają się hiacynty w chłodnych kolorach, a w tym roku w kwietniu  żółcią świeciła w różance kępa żonkili. Na innej rabacie rośnie też żółta smagliczka i choć za żółcią nie przepadam, kolor ten wprowadza dużo radości wśród zieleni.
Żagwin inaczej zwany aubrietą to heros tegorocznej nieudanej wiosny, zakwitł jako pierwsza roślina zadarniająca.  Pięknie komponuje się z ciemiernikami i rozchodnikami. Do twarzy mu nawet z  krzaczkiem kosodrzewiny, a i z ubiorkiem wiecznie zielonym stanowią elegancką parę. Już za chwilę pojawią się różowe kwiatuszki floksa szydlastego, który u mnie zagarnia coraz większe połacie ogródka( brzmi jak oksymoron)

Żagwin





Mam też kilka kęp szafirków, rosną też pod kaliną pachnącą, która w tym roku obsypana jest kwiatami i jak zawsze pachną słodko. O kalinach będzie w przyszłości.



Kochani!
Życzę Wam ciepłego i udanego długiego weekendu.
Dużo radości i odpoczynku.

21 komentarzy:

  1. Piękna wiosna u Ciebie:))u nas dzisiaj słonecznie ale bardzo zimno:(((Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak przepięknie! Zazdroszczę tych ślicznych rabatek z bujnie kwitnącymi roślinkami :). Trochę kwiatów i u mnie przetrwało wyczyny pieska, najbardziej mnie cieszy, że rozbrykany zwierzak nie naruszył moich ukochanych ciemierników!
    O kalinach chętnie poczytam (i pooglądam!), bo nie mam jeszcze tych krzewów, a chciałabym je do siebie wprowadzić, ciekawa jestem jakie polecisz.
    Serdeczności przesyłam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz cudowny ogród, kolorowy i różnobarwny. Dopiero w tym roku zachwyciłam się ciemiernikami. Jak mogłam ich wcześniej nie doceniać. Floks szydlasty przyniosłam w tamtym roku do ogródka od znajomej a w tym już rozkwitła duża kępka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolorowo u Ciebie Celu. I wszystkie rośliny takie okazałe, rozrośnięte - widać że im dobrze u Ciebie :) Kalina wygląda zachwycająco! Tobie również życzę słonecznego i ciepłego długiego weekendu :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję i wzajemnie Celu. Śliczne są Twoje zdjęcia, a wiosenne roślinki zachwycają i cieszą oczy. Choć za moim oknem świeci słońce, to zimnica dzisiaj znowu okrutna i wieje zimny wiatr i nawet nie można się spokojnie nacieszyć tymi wiosennymi pięknościami. Dowiedziałam się od Ciebie, że ścinasz liście ciemiernikom... Też będę ścinać, bo zawsze zastanawiałam się, kiedy i dlaczego tak się robi :) Pozdrawiam Cię cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
  6. To już drugi piękny, ukwiecony blog, na który trafiłam😃🌷🌼
    Piękny masz ogród🌸😊🍀
    Ciemiernika miałam jednego białego, ale rozsiał się i mam 3 😃
    Pozdrawiam serdecznie🤗💚
    https://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale kolorowo, i pięknie jest w Twoim ogrodzie. Bardzo podobają mi się ciemierniki. Moje marzenie. Niestety nie kochają nas. Kilka nieudanych prób już mnie zniechęciło. U nas dzisiaj zimno i arktyczny wiatr. Tak pięknie kwitną drzewa owocowe, ale niestety spacer nie był przyjemny i uciekłam do domu. Pozdrawiam serdecznie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Z uporem maniaka sadzę ciemierniki, a te niewdzięczniki niestety, nie odwzajemniają mojej miłości. Takie e spektrum narcyza te ciemierniki :)))
    Pięknie u Ciebie w ogródku. U mnie w tym roku żaden gryzoń nie naruszył cebulek, więc jest czym oko ucieszyć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ cudnie w Twoim ogrodzie! A ja nie mam teraz ciemierników. Miałam je kiedyś ale w nieodpowiednim miejscu. A teraz mam ochotę znów je kupić. Zapisałam do ulubionych kilka gatunków i czekam aż zapoznam się z instrukcją kiedy należy je wsadzić :) Serdeczności...

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ u Ciebie pięknie i kolorowo. Ja dzisiaj wracając z uczelni zachwycałam się tulipanami, które sama nie wiem kiedy wyrosły po drodze. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Celu, Twój piękny ogród emanuje wiosną! Ta cudowna pora roku wnosi tyle życia i energii w uśpione po zimie rośliny, które wydają pąki, a potem moc kwitnącego kwiecia i soczystych kolorów :-))
    Udanego, ciepłego i słonecznego weekendu również dla Ciebie!
    Ściskam mocno - Anita ;-))

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękny ogród Celo. Miłego odpoczynku w długi weekend. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Prawdziwy Zaczarowany Ogród!
    Ja ciemierniki zawsze oglądam na działce Córki. Na moich "hektarach" tylko trawa i krety! ;-)))
    Macham!
    Fuscila

    OdpowiedzUsuń
  14. Droga Cecylio!
    Rewelacyjnie prezentuje się Twój ogród, jest taki dopieszczony i zachwyca pięknymi wiosennymi kwiatami. Podobnie jak Ty, uwielbiam ciemierniki. I chociaż mamy końcówkę kwietnia one cały czas cieszą nasze oczy. Ogromna kępa smagliczki rozświetla Twój piękny ogród. W powietrzu w dalszym ciągu czuć arktycznie powietrze, wreszcie po wielu szarych dniach zaświeciło słońce.
    Przesyłam Ci moc serdecznych pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj końcówką kwietnia Celu
    Piękne te Twoje kolorowe kobierce. Od samego widoku robi się cieplej i radośniej na sercu.
    Pozdrawiam nadzieją na lepszy maj

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiosną w moim ogrodzie jest najbardziej kolorowo. Teraz kwitną szafirki i zaczynają kwitnąć tulipany. U ciebie jak zawsze jest co podziwiać. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam serdecznie ♡
    Cudowny ogród, bardzo piękny i inspirujący! Jest tam tak kolorowo, jak w bajce :) Widać, że wkładasz w niego wiele czasu pracy i pasji! Mój powoli też rozkwita, choć nie mam tylu kolorowych kwiatów. Fascynujące, piękne kadry od których ciężko oderwać wzrok!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne kwiaty! W takim ogrodzie cudownie można odpocząć i naładować akumulatory :) Cieszę się, że wreszcie mamy wiosnę. Najpiękniejsza pora roku :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Miejmy nadzieję, że wiosna już będzie taka jak powinna. Chociaż u nas jeszcze przytrafiają nocne przymrozki, to w dzień jest cieplutko. Słońce już świeci z mocą.
    Przepiękne kwiaty i tyle kolorów 🥰🥰

    OdpowiedzUsuń
  20. Och ! Jak mocno kolorowo u Ciebie w ogrodzie !? U nas ciągle jest zimno - wiadomo - nadmorski klimat ! Bardzo lubię ciemierniki. Moje rosną słabo. Nigdy nie obcinałam im liści. Chyba zastosuję Twoją metodę. Piękny żagwin w Twoim ogrodzie ! Niech już będzie ciepło !!! Pozdrawiam Celu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. W twoim ogrodzie Celu wiosna pełną gębą. Masz cudowne kwiaty i rośliny. Szafirki przeurocze.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget