Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

niedziela, 8 maja 2022

Zauroczył mnie ten kraj ...

 

To prawda, kolejna wycieczka obfitowała w ochy i achy do tego stopnia, że postanowiłam zadać Wam pytanie, jaki europejski  kraj odwiedziłam? Wielkość podobna do wielkości jednego z naszych województw, liczba mieszkańców zbliżona do liczby mieszkańców  naszej stolicy. W czystych jeziorach odbijają się ośnieżone szczyty i zielone lasy porastające góry. Od pierwszego spojrzenia ten malutki  kraj podbił moje serce piękną przyrodą, ładem architektonicznym, czystością oraz ogólną estetyką bez reklam i nachalnych kolorów. 




W górach wodospady, aby je zobaczyć trzeba się trochę wysilić.

Nie tylko góry zachęcają do odwiedzenia, ten kraj ma dostęp do morza. Widoczek może kiczowaty, ale zachwycający.:))

Bogactwo natury podziwiać można też pod ziemią, słowem gdzie się spojrzy, tam coś ciekawego można zobaczyć.

Zamków też nie brakuje, a to jeden z nich.

Jeśli wiecie, jaki kraj mnie tak zauroczył, napiszcie, proszę, w komentarzu. Pozdrawiam.:))

Tymczasem kieruję do Was zaproszenie:

19 maja o godz. 17.00  w Bibliotece na ulicy Wolskiej 75

 ( wieżowiec naprzeciwko kościoła św. Wojciecha) 

odbędzie się druga część spotkania   p.t. 

"Wolskie adresy literatów"

Serdecznie zapraszam w swoim i  p. Aldony Szpejn  imieniu.

Naprawdę warto!!! 

23 komentarze:

  1. Piękna fotorelacja:))a widoki bajkowe:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że podzielasz moja radość z widoków.:))

      Usuń
  2. Witaj majowo Celu
    Dziękuję za tą wiosenną wycieczkę. Zazdroszczę tego pięknego wędrowania. Słowenia? Teraz taki odpoczynek jest mi wyjątkowo bardzo potrzebny. Wszystko pachnie i kwitnie dookoła, A ja nawet okna nie mogę otworzyć.
    Dziękuję za chwilę wytchnienia i pozdrawiam jak zawsze serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Ismeno, gratuluję Twojej wiedzy i trafnie udzielonej odpowiedzi. Następny post
      Tobie zadedykuję.:))

      Usuń
    2. No to pędzę do góry:))))

      Usuń
  3. Wow!
    Droga Cecylio widzę, że byłaś w Słowenii, odwiedziłaś Jaskinię Postojną, Predjamski Grad. Czekam na Twoje relacje z tego przepięknego kraju.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Łucjo, wiem, że takie pytania nie stanowią dla Ciebie problemu, bo byłaś chyba wszędzie? Tym razem Ismena odpowiedziała pierwsza. Tym niemniej dziękuję za odpowiedź, buziaki przesyłam.:))

      Usuń
  4. Celu, dla mnie była to trudna zagadka... ale Łucja rozwiała wszelkie wątpliwości :-)) Nigdy nie byłam w Słowenii, nie znam uroków tego kraju, ale to, co w pigułce pokazałaś zachęca, by poznać go bliżej.
    Z najcieplejszym pozdrowieniem - Anita ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo zachęcam do odwiedzenia Słowenii, mały, piękny i czysty kraj, taki europejski cukiereczek.:))

      Usuń
  5. Ojej! jaka fajna wycieczka, pewnie wykorzystałaś majowy weekend? bardzo zachęcająco wygląda Słowenia. Nie znam, a Twoje zdjęcia bardzo przemawiają do mnie. Przyjeżdża moi kanadyjski brat z którym wybieramy się gdzieś na rajzę...może Słowenia? Napiszesz coś jeszcze na ten temat?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co najmniej dwa posty szykuję, więc zachęcę Cię bardziej. Polecam terminy niewakacyjne, tak jak nasza majówka. My byliśmy z biurem " Gdzie na weekend", które też polecam. :)) Wiem, że wolisz podróżować na własną rękę, ale my wolimy z grupą.:))

      Usuń
  6. Piękna Słowenia :) zamek i podziemne cuda :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podróżniczki, to tylko małe preludium do tego, co zobaczyliśmy.:))

      Usuń
    2. Celu, czkam więc na więcej :)

      Usuń
  7. Lubię takie klimaty :). Widzę, że już się wyjaśniło, że to Słowenia, tak zresztą podejrzewałam, naprowadziły mnie wodospady, podziemne groty i ten dość charakterystyczny zamek. Przez Słowenię przejeżdżamy w drodze do Chorwacji, zawsze obiecujemy sobie, że zatrzymamy się na dłużej, ale zwykle czasu brakuje... Może powinniśmy po prostu zaplanować sobie urlop w Słowenii :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacje to czas oblężenia Słowenii, już teraz było sporo turystów, więc letniego terminu nie polecam, ponoć kolejki do jaskini Postojnej okropnie długie.
      Chorwacja też bardzo lubię.:))

      Usuń
  8. Pierwsza myśl u mnie, to była Czarnogóra, ale coś mi nie pasowało. Słowenii nie znam, nie odgadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarnogóra przede mną, mam nadzieję ją kiedyś odwiedzić.:)))

      Usuń
  9. Spóźniłam się z odpowiedzią... Ale i ja jestem tym krajem zachwycona...:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, naprawdę Słowenia jest zachwycająca.:))

      Usuń
  10. O, jak cudnie. Zatem kolejne miejsca do zwiedzenia.... Życia nie starcz...

    OdpowiedzUsuń
  11. Teraz już wiem, że to Słowenia. Oj pięknie tam.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podobają mi się te pejzaże. Dodatkowym atutem jest brak tłumów turystów. Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget