Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

wtorek, 10 września 2024

Róże w Łazienkach



Już po raz 40 w Łazienkach odbyła się wystawa róż. Od 30 sierpnia do 1 września przestrzeń Starej Oranżerii w warszawskich Łazienkach Królewskich wypełniła się różami w niezliczonych barwach i odmianach. Pojawiły się tu róże z całego świata, zaprezentowane w zachwycających aranżacjach mistrzów florystyki. Wystawę odwiedziło blisko 8 000 osób.  Pierwsza taka wystawa odbyła się w Łazienkach w 1882 roku
Dwie róże wystąpiły poza konkursem. 
WINTER IS COMING
{Nadchodzi zima}
Pachnie zmysłową nutą kwiatową z odrobiną lipowej słodyczy.
 Odurzający jaśminowiec  w asyście suszonej łąki po deszczu.

 
                                                                 MISS GRANGER



ROSITA VENDELA

COUNTRY BLUES

PALOMA
CORASONS

LEMONADE

                                                                                   FRUTETTO
                                                                    PINK FLOYD


3 miejsce -BOULEVARD

2 miejsce  CORAL REEF

Nagroda główna 

Dyrektorki Muzeum Łazienki Królewskie 

dla najpiękniejszej Róży

Royal Rose 2024

DEEP PURPLE



Najpiękniejsza róża cięta "Deep Purple" została wystawiona przez Krystynę i Jerzego Pietruch , głosami publiczności uznana została za najpiękniejszą różę wystawy Royal Rose 2024.

Zwyciężyła róża nie tylko o pięknym wyglądzie, ale i o nazwie świetnego zespołu rockowego, podobnie jak Pink Floyd. Dodając do tego "Winter is coming", co wielbicielom " Gry o tron" wiele mówi, świadczy o rozeznaniu twórców tych róż  w tradycjach muzycznych i literackich. Wspaniale połączyli pasję tworzenia piękna  i szacunek dla muzyki ostatnich dekad XX w.

Jestem ciekawa, czy jesteście w stanie wybrać najpiękniejszą?

Wystawie w Królewskiej Galerii Rzeźby towarzyszyły prace florystów, które pięknie  podkreślały urodę rzeźb, co możecie obejrzeć w poście Stokrotki na blogu Bajeczki Stokrotki



Życzę Wam dobrego tygodnia.:))

29 komentarzy:

  1. Cudności :)
    U mnie w ogródeczku róże dają radę, pomimo długiej suszy.
    Pozdrawiam pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapowiadają ostre deszcze, a róże za nimi nie przepadają, wolą ciepło.
      Pozdrawiam. :))

      Usuń
  2. Och, och.... róże najpiękniejsze kwiaty lata i jesieni. Tulipany - bezapelacyjnie na wiosnę... uwielbiam róże, a jeszcze bardziej prawdziwy, kupowany w Bułgarii olejek z Kazanłyku. Jestem wręcz uzależniona! Zimą, gdy mi źle - otwieram, wącham i już mi zimowa chandra przechodzi. Deep Purple? piękne, ale zdecydowanie wybieram wszelkie żółte odmiany! Pozdrawiam, as

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł na poprawę zimowego braku humoru.
      Mam już zaplanowane kupno róży herbacianej Princessa Margaret, bo nie mam żadnej żółtej róży.
      Mnie urzekła Frutetto i Paloma, właśnie takie pastelowe i delikatne lubię.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. BBM: Róże są piękne, ale nie tylko róże. Każdy kwiat to swoiste piękno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, nie potrafię określić, które kwiaty kocham najbardziej.
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  4. Uwielbiam róże. To moje ulubione kwiaty. Choć tak naprawdę większość jest piękna i cudnie pachnie! Świetna wystawa! Nie wiedziałam, że taka się odbywa. Piękno dla oczu, ale jaki musiał być zapach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam na wystawie drugiego dnia, więc zapachy nie były intensywne, a wręcz wywąchane przez tłumy odwiedzających.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Cudowna wystawa, Deep Purple mnie zachwyciła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna, ale mnie zachwycily Paloma i Frutetto.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Przepiękne róże i ciekawe aranżacje. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie Deep Purple ! Bardzo zresztą lubię ten zespół , a jeszcze bardziej jego założyciela i lidera Ritchie Blackmoora w projekcie inspirowanym muzyką renesansową. Pozostałe róże też piękne , zwłaszcza Corason ale DP numer 1! Pozdrawiam najserdeczniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez Ritchiego ten zespół dla mnie brzmi tak sobie. Zdecydowanie

      Usuń
  8. Przy takich pięknościach nie potrafiłabym wybrać tej jednej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne kwiaty. Najbardziej lubię herbaciane <3
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo się cieszę Celu że zdążyłaś pójść na Wystawę Róż w Łazienkach Królewskich i być przy wyborze Królowej Róż.
    Serdeczności od Stokrotki

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna wystawa Celu
    I ja najbardziej lubię te herbaciane
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. O wow! Nie sądziłam, że są takie piękne rodzaje róż. Jestem zakochana! Sama bardzo chętnie wybrałabym się na taką wystawę. Ten pierwszy bukiet zrobił na mnie największe wrażenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przecudne róże. Zobaczyć taką wystawę to moje ogromne marzenie.
    Cecylio bardzo dziękuję za prezentację pięknych bukietów.
    Życzę Ci słonecznego i miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Łał... przepiękne są. Nie mogłabym być jurorem na tego rodzaju wystawie... pośród takiego piękna ciężko byłoby mi zdecydować, która najpiękniejsza... wszystkie róże byłyby na podium:))) Cudowna wystawa! Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Faktycznie te różyczki "Deep Purple" są oszałamiające, ale ja nie wiem czy byłbym w stanie wybrać tę najpiękniejszą. Każda ma w sobie coś wyjątkowego. A jak musiało tam pachnieć...
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta coralowa z drugiego miejsca jest równie przecudna!
    Tyle piękności, że trudno zdecydować się na tę najwspanialszą.
    Ale fantastycznie jest móc pooglądać takie doskonałości.
    Pozdrawiam Cię Celu serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba Deep Purple podoba się naprawdę wielu ludziom, bo obecnie jest nie do kupienia. Miałam kupić na prezent, ale na razie jest nieosiągalna. Nie bardzo lubię kupować przez internet, bo dla siebie kupiłam różową, a okazała się żółta.
    Wspaniała wystawa i w jakiej scenerii!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkie są piękne. Nie jestem pewna czy wybrałabym tylko jedną. Ta z fioletem jakby dwukolorowa to cudna. Wielka sztuka taką wyhodować. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witaj Celu
    Bardzo lubię róże, zwłaszcza te herbaciane.
    Te z wystawy wszystkie są piękne. Trudna wybrać te naj....
    Pozdrawiam z krainy deszczowców, wierząc że woda do nas nie dojdzie

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj Celinko, uwielbiam róże, więc na pewno nie byłabym w stanie wybrać jednej, bo wszystkie są cudne. Ciekawa jest taka wystawa, bo uroczo też pachnie. Pozdrawiam serdecznie z Krainy Deszczu. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ach piękności:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie umiem wybrać najpiękniejszej róży, bo wszystkie są wspaniałej urody i każda zasługuje na wyróżnienie. Wspaniała wystawa!

    OdpowiedzUsuń
  23. So beautiful.
    www.rsrue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget