Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

sobota, 2 października 2021

Magiczny świt...





Nić się snu­je sre­brzy­sta i cien­ka,
Po ścier­ni­skach, po drze­wach się mota,
Jak ma­rze­nia, jak sny i na­dzie­je...
Ju­tro wiatr je je­sien­ny roz­wie­je
I zo­sta­nie udrę­ka i męka,
I bez­den­na, je­sien­na tę­sk­no­ta.

Ba­bie lato, ba­bie lato srebr­ne,
Jak szron bli­ski i bla­de przy­mroz­ki,
Snom i kwia­tom spóź­nio­nym tru­ci­zna...
Ba­bie lato sza­re jak si­wi­zna,
Sza­re jako ser­ce nie­po­trzeb­ne,
Jak sta­ro­ści znu­że­nie i tro­ski...
 Leopold Staff



To niewiarygodne, że takie świty bywają w mojej pospolitej okolicy. Czasami można polować na dobre ujęcie i nic się nie udaje, napstrykam mnóstwo zdjęć i żadne mi się nie podoba , a czasami wystarczy otworzyć oczy w odpowiednim momencie i sięgnąć po aparat. 
W takim świetle najpiękniej wyglądają trawy, bujne  rozplenice japońskie Hameln. Ich kwiatostany przypominają szczotki do butelek, ale w dotyku są bardzo delikatne i miłe. 
Tylko o świcie mogłam zrobić zdjęcia zachwycającym pajęczynom zawieszonym pomiędzy roślinami, zdumiewają ich różne kształty, różnorodność nici i rodzaj plecionego ściegu.  Zachwyca  pracowitość osobników, którzy potrafią takie misterne sieci upleść. 
Tylko świtem bladym tak czarująco wyglądają perukowce, których owoce skrzą się w słońcu i wyglądają jak najdroższe klejnoty.




Na koniec jeszcze dwa ujęcia naszej ulubionej kępy drzew. Magiczna mgła powoduje, że świat unosi się nad ziemią, oj, czasami aż brakuje mi słów na wyrażenie emocji...





Kochani, dziękuję Wam za odwiedziny i komentarze, Wasze miłe słowa motywują do blogowania i jeszcze raz za nie dziękuję. Życzę Wam pogodnych październikowych dni.:))) 

30 komentarzy:

  1. O świcie duchy wracają do swoich prastarych siedlisk i tylko wtedy można ujrzeć kant ich szaty.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak poetycko :) Mnie urzekł Staff - po raz kolejny :)

      Usuń
  2. Pierwsze zdjęcie jest takie, że oczu odkleić nie można, powiększyłam sobie. I przedostatnie też piękne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne zdjęcia, przepiękne widoki, cudowna chwila :). Jutro postaram się wstać bliżej świtu i przyjrzeć się dobrze moim perukowcom :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Bajeczny i magiczny zarazem jest świt na Twoich zdjęciach, Celu!
    Równie zjawiskowo prezentuje się ogród i pajęcze sieci uchwycone w kadr podczas mglistych poranków ;-))
    Ślę najcieplejsze pozdrowienia!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  5. Droga Cecylio!
    Prawdziwa magia zdjęć!. Warto czasem wstać wcześniej, aby zobaczyć taki cudowny świt na własne oczy.Nie będę ukrywać, że patrząc na Twoje zdjęcia odczuwam ogromną radość. Coś fantastycznego ta poranna mgiełka, ciepłe barwy, miękkie światło...
    Cecylio, życzę miłej, relaksującej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia wydobyte z prawdziwego świata, ukryte ale dają się zobaczyć tym, którzy patrzą z uwagą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne zdjęcia :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe zdjęcia:))))natura nas cały czas zaskakuje:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Przez 5 lat studiowania w Krakowie podziwiałam magię świtu, ponieważ w większość dni wstawałam co świt, aby zdążyć na uczelnię. Twój dzisiejszy post oraz niezwykłe zdjęcia przypomniały mi te piękne chwile. Dziękuję Ci za to oraz pozdrawiam Cię najserdeczniej

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne zdjęcia!!! Ja także lubię rano wstać i patrzyć jak wszystko skrzy, jak rośliny cudownie wyglądają, to magia...
    Pozdrawiam, Ania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie - wspaniale na zdjęciach pokazałaś magię świtu: pajęczyny, trawy, rozproszone światło, do tego strofy Staffa... Super! Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Och ! Cuuudnie !!! Kocham jesień i jesienne mgły. Trudno jest tylko wstać wczesnym rankiem, ale jakże warto ! Dziękuję za te piękne foty krajobrazu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie oddałaś urodę jesiennego poranka. Zroszone mgłą i podświetlone słonkiem rośliny wyglądają zachwycająco... śliczności! Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Wow, niesamowite. Te zdjęcia zachwycają! Są magiczne, hipnotyzują, po prostu ciężko oderwać od nich wzrok :) Rewelacja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  15. To zdjęcie mnie oczarowała, i do tego ten wiersz, zaczarowałaś mnie, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  16. Babie lato, pajęczyny rozpięte między gałązkami krzaczków, badyli, przyciągają oczy. Ale mgły, które są utrapieniem kierowców, tu na łąkach słusznie powodują sięganie po aparat fotograficzny, bo zdjęcia są wyjątkowe, widoki wspaniałe.
    Pozdrawiam w pochmurną środę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny poranek. Słoneczny i otulony mgłą. Dla takich widoków aż chce się wcześnie wstać i powitać nowy dzień w najpiękniejszy możliwy sposób - ciesząc się jego cudnym początkiem. A zdjęcia nadzwyczajne, oddają całą atmosferę chwili.

    OdpowiedzUsuń
  18. Fantastyczne zdjęcia, ja widzę magię, jestem zachwycona i chce tam być z Tobą. :)))) Przypomniałaś mi, jak jechałyśmy z mamą do Łeby, to z autokaru widziałyśmy...mama miliony pająków, ja widziałam tysiące, naprawdę tysiące błyszczących pajęczyn na polach. Nigdy nie widziałam czegoś podobnego, ich było tak dużo. Chciałam zawołać do kierowcy, by stanął, bo muszę to sfotografować, no ale zabrakło mi odwagi. :D Natura potrafi nam tak dużo powiedzieć, podarować, a tylko pragnie, by ją cenić, tylko tego pragnie. Wspaniały to post, bardzo miło oddziałujący, zdjęcia, no jak już pisałam, ale zasługują, by powtórzyć, zachwycają mnie. Miej jak najwięcej tak magicznych poranków, niech i popołudnia zaskoczą magią, to też noce niech nie skąpią, skoro poranki i popołudnia już się tak postarają, bardzo tego życzę. :) <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Celu, zdjęcia , jak u zawodowca. Czarujące. Musiałaś chyba czekać na odpowiedni moment i mieć dobry aparat w pogotowiu. Nieważne zresztą, co za technika, ale widać, że czujesz piękno, zatrzymujesz je w kadrze i chcesz się z nami blogerami tym dzielić. Dziękuję Ci, Kochana, bo nie jestem na piękno obojętna.
    Serdeczności, Celu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. U mnie też są mgły... szczególnie we wrześniu nadają klimat jesieni. Piękne zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne kadry! Uwielbiam mgły, eteryczność, finezyjne kształty...
    Zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie to ujęłaś... Pięknie zdjęcia... Uwielbiam... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jesieni nie lubię, bo kojarzy mi się z przemijaniem i tęsknotą za tym co było. Kilka lat temu w październiku odeszła moja ukochana babcia. Kiedy widzę spadające z drzewa liście zawsze myślę o niej...
    Nie zmienia to faktu, że jesień jest wyjątkowo fotogeniczna. Przepiękne zdjęcia! Szczególnie to przedostatnie. Magia... :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękne zdjęcia dopasowałaś do jesiennego wspaniałego wiersza. Urocze są szczególnie te z pajeczynami...
    Moje uznanie...

    OdpowiedzUsuń
  25. Witaj jak zawsze weekendowo Celu
    Babie lato wolno płynie przez jesienny las, a może park.... Srebrzące się w słońcu niteczki z ponawlekanymi koralami z kropelek mgły, to zawsze coś, co mnie porusza.
    Pozdrawiam i spokojnego wieczoru życzę

    OdpowiedzUsuń
  26. Te zdjęcia są doskonałą ilustracją do wiersza Staffa!

    OdpowiedzUsuń
  27. To prawda, zdarzaja sie zdjecia niepowtarzalne. Czasem nie wyjdzie tysiac a za drugim razem uda sie to jedno najlepsze na milion. Magia prawda? Twoje sa cudowne, a szczegolnie to pierwsze. Poezja. To pierwsze z drzewem we mgle najbardziej mi sie podoba. Usciski z Krakowa.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget