Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

niedziela, 13 marca 2022

Może uciec na Islandię...

 



Islandzkie rekordy:
Najszczęśliwsi ludzie to Islandczycy.
Najwyższą średnią długością  życia cieszą się właśnie Islandczycy.
Najdalej wysuniętą stolicą świata jest Reykjavik.
Najwięcej na świecie książek w przeliczeniu na jednego mieszkańca wydaje Islandia.
Najstarszym niezmienionym od 1000 lat językiem jest islandzki.
Najstarszy na świecie parlament Althing powstał w 930 roku i funkcjonuje nadal.
Najniższy na świecie współczynnik przestępczości ma Islandia.
Najsłabiej zaludnionym krajem na świecie jest Islandia.
Najwięcej ryb w przeliczeniu na mieszkańca zjadają Islandczycy.
Najwięcej Coli w przeliczeniu na mieszkańca wypijają  Islandczycy.
Najbardziej lubianym smakołykiem jest polski wafelek  "Prince Polo."


Nie mam siły pisać o krwawiącej Ukrainie, widzę, jak na naszych oczach 
demokracja przegrywa z barbarzyństwem Putlera. 
Stąd  wzięła się Islandia na moim blogu. Niestety, to nie są moje zdjęcia, 
to nie ja byłam w tej krainie, a chyba byłoby to niezłe miejsce do zamieszkania.
 Pod warunkiem, że polubimy białe noce i islandzkie jedzenie.
 Około 10 tysięcy Polaków już mieszka w Islandii, 
co na  330 tysięcy  mieszkańców stanowi sporą grupę etniczną. 
Rdzenni Islandczycy to 93 % ludności.
Mój młodszy syn był na Islandii jesienią ubiegłego roku 
 i to z jego zdjęć (po ostrej selekcji) korzystam.
Islandia należy do krajów nordyckich,  religią wyznawaną jest luteranizm.
Nazywa się ją "ziemią lodu i ognia", a to dlatego, że 11% jej powierzchni zajmują lodowce,
 a ogień to gejzery i gorące źródła, związane z działalnością licznych wulkanów. 
Dzięki zachwycającym pejzażom Islandia posłużyła filmowcom jako plan zdjęciowy.















Mam nadzieję, że przytoczone wiadomości  choć trochę przybliżyły Wam ten zakątek i  zachęciły Was do odwiedzenia  tej ciekawej ziemi na końcu świata.

Kochani,  dziękuję Wam za odwiedziny i  komentarze. Przesyłam Wam moc serdecznych pozdrowień.

Zaproszenie: 

24 marca o godz. 17.00  w Bibliotece na ulicy Wolskiej 75

 ( wieżowiec naprzeciwko kościoła św. Wojciecha) 

odbędzie się spotkanie   p.t. 

"Wolskie adresy literatów"

Serdecznie zaprasza p. Aldona Szpejn


26 komentarzy:

  1. Cóż na Islandię nie wybiorę się z różnych powodów. Za zimno jak dla mnie. Za drogo - żal pracować w Polsce przez cały dzień, aby za to kupić sobie jedną małą kawę:) Owszem, podziwiam krajobrazy widziane na cudzych zdjęciach, i to mi wystarczy. Z Islandii "wyleczyła mnie książka "Szepty kamieni", gdzie autorzy (Polacy) piszą o prawdziwej Islandii i Islandczykach, nie tych dla turystów. I pięknie o Islandii pisał w swojej książce pan Piotr Milewski, obie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, wyspa jest dość droga, ale gdybym mogła, to jednak bym poleciała.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  2. Mogłabym tam żyć, nie lubię upałów a tam mi one nie groziłyby, daleko od tłumów, piękne krajobrazy, To kraj dla mnie
    Jakie zdjęcia!!!!!
    Na razie lecę do Portugalii, córka nie wytrzymała napięć, kupiła bilet i trza do niej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że masz taką możliwość, łatwiej żyć z rodziną.
      Pozdrawiam Cię cieplutko.

      Usuń
  3. Piękne widoki, ale kraj do zamieszkania raczej nie dla mnie bo nie lubię zimna.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz zimna mają też ciepłe wody-gejzery, w których można się kąpać o każdej porze.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  4. Przez tą wyliczankę ale i piękne zdjęcia sporo dowiedziałam się od Ciebie o Islandii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przedtem niewiele wiedziałam o Islandii.
      Pozdrawiam Cię cieplutko.

      Usuń
  5. Przepiękne zdjęcia i krajobrazy. Faktycznie, matka Natura obdarzyła Islandię pięknymi widokami oraz miejscami. Jednak nigdy nie marzyłam aby poznać ten kraj. Być może dlatego, że jest to jedno z tych miejsc, gdzie zima nigdy się nie kończy? a może dlatego, że szybciej robi się ciemno? Przypuszczam, że tam byłabym cały czas nabuzowana i ciągle w "dołku". A na dodatek obecna sytuacja sprawiła, że nie znalazłam w sobie dość siły aby funkcjonować normalnie.
    Droga Cecylio, przesyłam serdeczne pozdrowienia:)
    Łucja - Maria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy przeżywamy to co się dzieje w Ukrainie. Wczoraj rozmawiałam z kobietami z Charkowa... Trudno ogarnąć to wszystko. Łucjo, trzymaj się!
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  6. Ciekawe te islandzkie rekordy! A krajobrazy niezwykłe, rozległe i pozwalające złapać mocny oddech. Na wycieczkę chętnie bym się wybrała, choć te wulkany by spać mi nie dały. Na dłużej na razie nie, na razie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno wybuch wulkanu unieruchomił ruch lotniczy w Europie, więc Cię rozumiem.
      Pozdrawiam Cię cieplutko.

      Usuń
  7. Wyjątkowe miejsce z niezwykłym krajobrazem:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia :D Mój kolega również był ostatnio na Islandii i bardzo sobie chwali. Już planuje kolejny lot tam ;D Hahha
    Jeśli mogę, zapraszam również do mnie ;)
    Blog
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
  9. Celu, piękne są islandzkie krajobrazy i zadziwiająca natura...
    Niestety ceny wycieczek zwalają z nóg, dlatego ten kraj zwiedzę tylko wirtualnie, ale fotorelacja i zdjęcia syna przepiękne i profesjonalne!
    Pozdrawia ciepło :-))
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  10. Magiczne zdjęcia!
    Islandia to jedno z naszych marzeń. Może kiedyś uda nam się je zrealizować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Islandia to przepiękny kraj ale z bardzo surowym klimatem. Raczej nie dla mnie na dłuższy pobyt.
    Zawsze szukałam ciepłych, słonecznych miejsc na wyjazdy, więc Islandia nadal przede mną :)
    Przepiękne są zamieszczone fotografie autorstwa Twojego Syna :)
    Pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj końcówką zimy Celu
    Zdecydowanie nie przepadam za zbyt gorącymi stronami świata. A na Islandie chętnie bym pojechała, aby zatopić się w świeżej zieleni i powędrować wrzosowiskami, o których marzę.
    Pozdrawiam ciepło przesyłając delikatny, żółty uśmiech budzących się forsycji 

    OdpowiedzUsuń
  13. Biorąc pod uwagę to co się dzieje na świecie z miła chęcią bym się tam wyniosła gdyby tylko to było takie proste.
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobrze, że są takie naj.... miejsca. Chętnie bym to zobaczyła. Piękne zdjęcia, zachęcają do tego. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój tata swego czasu pracował na delegacji w Islandii(i nawet miał okazję tam zobaczyć słynnego Antonova, którego niestety Rosjanie uszkodzili). Wrócił stamtąd oczarowany pięknem tego niepozornego państwa. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Piekne zdjęcia i ciekawa kraina do odwiedzenia. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  17. Niesamowita ta Twoja Islandia.
    A ja się jutro wybieram do biblioteki na Wolską...
    Serdeczności Celu :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne miejsce. Mam koleżankę co zamieszkała na Islandia. Pokazuje na instagramie te piękne krajobrazy... I mówi że tam zimno... A ja odwiedzić tak, zamieszkać raczej nie, bonzmarzluch jestem. Hihi

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawą wycieczkę zorganizował sobie syn. Gejzery, wodospady robią wrażenie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale pięknie, choć brakowało by mi lasu i drzew jako takich. Ale na urlop taki dłuższy, to pięknie!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget