Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

niedziela, 12 listopada 2017

Ze starego atlasu

Mój stary atlas jeszcze z liceum, zapomniany, smutny leżał, czekał, aż ktoś go weźmie do ręki, przejrzy, a tu nic. Obok niego leżą młodsze atlasy, z nowymi podziałami państw, które pod wpływem dziejowych zmian po 1989 roku rozpadły się, nie przetrwały przymusowych działań polityków.  Na nowych mapach  nie ma Czechosłowacji, nie ma Jugosławii, zniknął Związek Radziecki, powstały ze sztucznych zbiorów wcale niemałych  narodowości. Powstały zjednoczone Niemcy, a mój atlas stał się tak nieaktualny, że nie żal mi było częściowo go pociachać.  Zauważyłam, że  góry i morza są wartością constans, chociaż nie wiem, czy Arktyka nie zmniejszyła swojej powierzchni?
Co ma atlas do robótek ręcznych? Otóż jeszcze w starym domu powstały poszewki, do których  dopiero niedawno dotarłam, tzn. odnalazłam w pudłach. Brakowało mi pomysłu, jak zaprezentować podusie, żeby nie były takie samotne. Kiedy  spojrzałam na stary atlas, zabrałam się za wycinanie  mapek, najpierw powstał wianek, który trochę przypomina mi kwiat dalii i nie wiem dlaczego przeważają w nim inne kolory niż na poszewkach. Potem okleiłam  mapkami  świeczki, z rozpędu okleiłam też stare literki do stawiania książek i jeszcze dwie zakładki, a właściwie zakładeczki. Od razu widać, że przyszła jesień i mam trochę więcej wolnego. Wszystko powstawało z myślą o aspekcie dydaktycznym, poszewki nie tylko przedstawiają mapy, będzie można je poczytać po angielsku, to wartość dodana projektu. Cały komplet na pewno rozbudzi ciekawość i  skojarzenia z podróżami.
 
Po raz pierwszy w poszewkach wstawiałam białe wypustki po bokach, nie było to łatwe , ale było warto.

Kochani, nadeszła jesień, czas rozpocząć przygotowania do Świąt, zapraszam więc na kolejne posty. Moc serdeczności Wam przesyłam.:))
P.S.
Piękna ruina, o której pisałam w poprzednim poście, a która Wam się bardzo  spodobała,  w tej chwili jest własnością prywatną.  "W 2010 roku ruina spichlerza została sprzedana przez miasto Nowy Dwór Mazowiecki lokalnemu deweloperowi, który ma plany odbudowania rozebranego zachodniego skrzydła w formie nowoczesnej i stworzenia w nim pięciogwiazdkowego hotelu z centrum konferencyjnym i przystanią."

20 komentarzy:

  1. Cecylio fantastyczny pomysł. Dałaś nowe życie nieaktualnemu atlasowi.
    Gwiazda jest prześliczna, pełna kolorów. Najczęściej widzę zrobioną ze starych, pożółkłych książek. Też mi się podoba, Twoja wprowadza dużo radości. cały komplet jest uroczy: świeczki, litery, gwiazda.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł ... mój stary atlas gdzieś przepadł ... a szkoda. Tez miałam na niego pomysł :)
    Świeczki w koszulkach super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe dekoracje, no i świetny patent na zagospodarowanie starych atlasów (też ich parę mam, a żal wyrzucić).

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna podróżnicza kolekcja powstała za sprawą Twoich paluszków.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe dekoracje!!! Super pomysł!!! Cieplutko pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Celu, jak zawsze pełna głowa fajnych pomysłów :D Podróżniczy anturaż super :D
    Pozdrawiam Cię serdecznie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje pomysły i kreatywność mnie powalają ....

    Pozdrawiam serdecznie....

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ....Uwielbiam jak się robi coś z niczego...Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam taki stary atlas, zostawiam dla wnuków, będzie potwierdzeniem prawdziwej historii, bo jak będzie wyglądała ta, której będą się uczyć to nie wiadomo;-) Polityka niestety kształtuje nie tylko teraźniejszość. Piękne i pomysłowe dekoracje, bardzo wakacyjnie mi się skojarzyły. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł, bo przecież mapy mają takie piękne kolory :)
    Poduszki rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesteś niesamowicie pomysłowa! Z tej pomysłowości i Twojego talentu powstała piękna geograficzna kolekcja :-))

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz niesamowite pomysły na dekoracje.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały pomysł, efekt mega świetny.Jestem pod wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczny pomysł:)))no i piękne wykonanie:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Celu, poduszki są przepiękne. Bardzo mi się podobają, szczerze powiem, że jeszcze takich nigdzie ni widziałam. Recykling? Też super, komplet bardzo ciekawie się prezentuje. Ja niebawem pokażę co zrobiłam z moją starszą córką. Praca jeszcze jest nie skończona ale mamy zamiar zgłosić ją na konkurs. Serdeczności! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie fajne te poduchy !!! I literki ciekawe zmontowałaś !? Recykling się udał ! Najbardziej podoba mi się ta gwiazda z tutek z kart atlasu ! Jest bardzo efektowna ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja nie mogę! Ale czad! BRAWO, BRAWO, BRAWO! No takiego cuda to jeszcze nie widziałam:))) Jestem zauroczona:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Celu teraz możesz podróżować dookoła świata:) - wspaniały pomysł i wykonanie:). Dałaś drugie życie staremu, nieprzydatnemu atlasowi - rewelacja!!! Pozdrawiam i jestem pod wielkim wrażeniem Twoich pomysłów:).

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo mi się podoba taki pomysł. PS znaleziska z pudła są super!

    OdpowiedzUsuń
  20. I really like your new decorative designs! it's beautiful so much and good idea on site.

    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget