Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

czwartek, 16 października 2014

Patchwork, prasowanie i truskawki jesienią.

Witam Was serdecznie i przedstawiam kolejną "robótkę" z minionej  zimy z przeznaczeniem na duże łoże, bloki są złożone z czterech kwadratów i tej samej wielkości dużych kwadratów.  Patchwork utrzymany jest  w tonacji fioletu, trochę zieloności, sama łagodność. Znowu wymyślony geometryczny wzór, u dołu wszystkie kawałki są już pozszywane.

Zimno było, dlatego mam na nogach skarpetki. Zdjęcia powyżej robiłam w trakcie kanapkowania, ale jeszcze bez agrafek. A tutaj  patchwork w całej okazałości. Pogoda bardzo się zmienia i  miło pomyśleć o przykryciu się taką kołderką.


Gęsto wypikowałam tylko białą obwódkę oddzielającą fioletowe układanki. Duże  bloki przepikowałam tylko po przekątnych, jednokolorowe liliowo-fioletowe długie pasy zostawiłam bez pikowania i o dziwo, tylko trochę się zmarszczyły i to dodaje pracy uroku. Wiadomo, że każde pikowanie zmniejsza powierzchnię narzuty, a ta musiała być naprawdę duża, 220x200. Dodałam dość szerokie obramowanie, adekwatne do wielkości patchworka.
Szyłam z materiałów różnych, nie tylko z  bawełny, więc musiałam je dekatyzować, czyli wyprać i później prasować. Na szczęście dość dawno dostałam rewelacyjny prezent od mojej synowej w postaci magla, maglownicy, a może się to nazywa prasowalnica (co za bogactwo języka ) Jeśli ktoś ma odrobinę miejsca, warto zainwestować nawet w kupno takiej maszyny, moja stoi w piwnicy na  własnym starym stole. Przy moich kłopotach z nadgarstkami magiel wykorzystuję regularnie do prasowania pościeli, ręczników, obrusów, ścierek i nie muszę machać żelazkiem. Do niedawna dużo pościeli krochmaliłam, ale teraz tego zaszczytu dostępują tylko nieliczne zasłużone egzemplarze. 


 Pedał pod stołem naciśnięty stopą uruchamia wał główny, który się obraca, na pościel opada rozgrzana  tylna pokrywa i zaczyna się prasowanie. Oj, nie śmiejcie się, że tak to tłumaczę, ale młodsi naprawdę nie wiedzą, jak ta machina działa. Poniżej widać efekt takiego prasowania.


A u dołu pokazuję naszą malutką spóźnioną uroczystość, przez wrześniowe peregrynacje całkowicie bym o niej zapomniała. To wspaniałe, że można zajadać truskawki o każdej porze roku, szkoda tylko, że nie smakują tak jak wiosenne.

Pozdrawiam Was serdecznie, dziękuję za każde odwiedziny i każdy komentarz. Zapraszam.

3 komentarze:

  1. Przepiękny patchwork. Dla mnie to wyższa szkoła jazdy...
    Taka prasowalnica była u moich Rodziców... Oddałam ją złomiarzom.
    Dlaczego? zjadała zbyt dużo prądu...
    Stół prześlicznie nakryty. Faktycznie, teraz truskawki dostępne są przez cały rok. W tamtym tygodniu zerwałam w ogrodzie kilkadziesiąt dojrzałych truskawek. Coś im się pokićkało i teraz kolejny raz owocowały.
    Miłego, słonecznego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z anomalii dodam, że u mnie zakwitła lilia wodna w oczku. Tez Ci życzę miłego, słonecznego weekendu i poprawy zdrowia, może uda ci się wyjechać. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Widzę, że masz ciekawa metodę na prasowanie :D Ja jednak standardowo wolę używać deski i żelazka, bo to szybkie, łatwe i wygodne. Swoją drogą przydałoby się nowe żelazko i już szukam jakiegoś na stronie https://www.oleole.pl/zelazka.bhtml bo tam zawsze mają fajne propozycje.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget