Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

sobota, 24 lutego 2018

Jak ozdobić nietypowe jajka.

Kochani,  witam w ten mroźny wieczór.
Za 5 tygodni Wielkanoc, więc zgodnie z zapowiedzią  zaczynam zabawę z jajkami, . Bardzo lubię je dekorować, a im prostszy sposób, tym bardziej mi się podoba, może pamiętacie moje jajka z koronką.?
Jestem samoukiem, który ma mnóstwo zapału, niekoniecznie talent, ale cóż ""śpiewać każdy może" Wykorzystuję  materiały, które mam w szufladach,  nie używam specjalistycznych mediów, bo nie opłaca mi się ich kupować dla ozdobienia  kilku jaj. Umówmy się, że te jajka to moja interpretacja   jaj, które podejrzałam w internecie. Sami zobaczcie,  przy tym sposobie nie potrzebujemy żadnych zdolności plastycznych, skomplikowanych ozdób ani specjalnych odczynników. Jeśli macie ochotę , czytajcie dalej.
Potrzebujemy:
Jajka plastikowe lub  styropianowe
Pistolet z klejem
Farbę ciemniejszą i  jasną do wykończenia, może być być akrylowa, u mnie była kredowa,
Patynę, pozłotę, lub bardzo ciemną farbę




1. Rozgrzewamy klej, pamiętamy, żeby na rękę, w której trzymamy jajko założyć grubą rękawiczkę, żeby klej nas nie poparzył.  Lejemy klej na środkową część jajka w bardzo różnych konfiguracjach, linie kleju mogą się krzyżować, widać na zdjęciu o co chodzi.
Ostrzegam! Uważajcie na gorący klej!!! Takie poparzenie długo się goi.


2. Kiedy klej zastygnie możemy całe jajko pomalować ciemniejszą  farbą i pozwolić wyschnąć.


3. Czas na przyciemnienie środkowej części jajka na kontrastowy kolor lub spatynowanie, albo przetarcie złotkiem


4. Jeszcze raz przecieramy jasną farbą całe jajko metodą suchego  pędzla, czyli pędzel zanurzamy w małej ilości farby i pozbywamy się jej, wycierając  na dodatkowej kartce, takim suchym pędzlem omiatamy jajko. Te czynności można spokojnie powtarzać, aż do uzyskanie odpowiedniego efektu.

 

5. Jeśli efekt Was nie zadowala, możecie znowu nanieść trochę złotej farby, albo jeszcze raz  przetrzeć jasną farbą. Wszystko zależy od tego, jaki efekt chcecie uzyskać. Każde jajko jest inne i trudno jest powtórzyć jego wygląd. Jajka można wykończyć woskiem.
Jeszcze  jajka zrobione innym kolorem






Kochani, wiem, że jajka są dość nietypowe, takie mało porządnickie, ale są takie inne, że mnie zauroczyły od razu.
Trzymajcie się w te mrozy cieplutko, chuchajcie na siebie i obyśmy je zdrowo przetrwali.:))

35 komentarzy:

  1. Świetne te jajka !!! Pomysł bardzo fajny na zdobienie. Najważniejsze, że jesteś kreatywna i nie opuszcza Cię wena. tak trzymać !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak napisałam lubię proste pomysły, które mogę wykonać na własny użytek.
      Pozdrowienia.:)

      Usuń
  2. W pierwszym momencie pomyślałam, że ozdabiałaś jajka sznurkiem. Jakie było moje zdumienie, że taki wspaniały efekt można osiągnąć używając tylko kleju i farby. Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sznurek musiałby mieć różną grubość, żeby był ten efekt. Dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam.:))

      Usuń
  3. Rewelacyjny pomysł. Chyba spróbuje takiej sztuki, bo efekt jest rewelacyjny. Pozdrawiam. U mnie -18 stopni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, miło mi bardzo, że pomysł Ci się spodobał. U mnie tyle było nocą.
      Pozdrawiam.;))

      Usuń
  4. Na pewni wyglądają oryginalnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo lubię oryginalne ozdoby.:))
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  5. Cecylio,
    jaja prześliczne. Przypuszczam, że ja taki wielki antytalent wykonam taką pisankę. Mam sporo jaj styropianowych różnej wielkości. Prawdopodobnie spróbuję Twojej metody bo efekt jest rewelacyjny.
    Cecylio wierzę, że Ty odpowiesz mi gdzie kupuje się zawieszki do jajek?
    Pytałam pewną osobę, która zajmuje się też takimi rzeczami, odpowiedziała mi na swoim blogu, że w sklepie. To wiem, tylko w którym.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie jesteś antytalentem, znam Twoje dekoracje:))
      Zawieszki do jajek to część nap, które kupiłam w hurtowni pasmanteryjnej, niestety reszta jest niewykorzystana. Dekoracje do jajek kupuję też w empikach w dziale dla robótek, lub w pasmanteriach. Najładniejsze dodatki są w sklepach internetowych, ale ja jeszcze niczego nie kupuję w internecie.
      Pozdrawiam.:))

      Usuń
    2. Cecylio!
      Bardzo dziękuję za odpowiedź. Nabrałam ogromnej ochoty na takie jajka. Bardzo mi się podobają. Wybacz, ale mam kolejne pytanie. Czy napy też przylepia się klejem na gorąco?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Łucjo, tak, ja wszystko łączę na klej, również wstążki, na których jajka wiszą.Pozdrawiam.:)))

      Usuń
  6. Piękne, po Twoim wpisie zdobędę się na odwagę ozdobienia tym sposobem. mam pytanie czy gorący klej nie topi plastiku i styropianu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinien, wiele razy tak robiłam jajka i wianki, nic złego się nie działo.
      Życzę powodzenia.:))

      Usuń
  7. Brawo za pomysł i wykonanie. Jajka są rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne i pomysłowe jajka.Super dekoracja.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś, gdy pierwszy raz widywałam na blogach takie ozdoby byłam przekonana, że to z kamienia:-) Bardzo lubię takie oryginalne ozdoby chociaż tradycyjne malowane jajca też, chyba mam ciągoty eklektyczne:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię każde dekoracje na jajkach i mam ich mnóstwo,na Wielkanoc mam totalnie eklektycznie w domu.:))

      Usuń
  10. Robiłam już kiedyś podobne, tyle, że zamiast nanosić klej, owijałam sznurkiem moczonym w wikolu :) Kolejne etapy też podobnie, ale np robiłam też tak, malowałam już ( owinięte ) jajo na jasno, wysychało ... potem tę owiniętą część malowałam na ciemno i jeszcze mokre wycierałam szmatką, tym sposobem wydobywałam jasną farbę ze spodu i całe jajko wg uznania pomazałam trochę ciemnym :) Nie wiem czy nie namieszałam.
    Efekt z klejem też znam, Twoje są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beato, wcale nie namieszałaś, wręcz przeciwnie, każda podpowiedź z Twojej strony mnie cieszy, przecież jesteś plastykiem z krwi i kości.
      Twój sposób na pewno wypróbuję, dziękuję.:))

      Usuń
  11. Świetne, rok temu robiłam taką techniką bombki na choinkę.Przez pogodę jeszcze nie myślę o świętach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe jajeczka!!! Super pomysł!!! Serdecznie pozdrawiam;))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, nie wiem, dlaczego Twój komentarz zniknął, nie miałam na to wpływu, bo był bardzo miły.
      Pozdrawiam.:))

      Usuń
  14. Jeden kolor - bardzo mi się podoba.
    Takie starodawne :)
    EXTRA.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam bardzo serdecznie Tom zimną niedzielę Przyznam szczerze że bardzo mi się podobają to te jajeczka właśnie fajnie jest to że tworzymy coś z niczego bądź nadajemy czemuś czegoś zupełnie innego łamiemy stereotypy bardzo mi się podobają te jajka Kojarzą mi się z czymś takim dawnym sama bym u siebie takie widziała jako dodatek przy świątecznym stole Pozdrawiam cię bardzo serdecznie i życzę mnóstwa kreatywności i tworzenia fantastycznych prac Przyjemnej niedzieli


    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Celu, bardzo podoba mi się Twój pomysł na jajka, wyglądają niesztampowo i oryginalnie, są super :D
    Pozdrawiam Cię serdecznie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Aha i to się nazywa brak talentu? ;) Oj Celu, jesteś albo zbyt surowa dla siebie, albo zbyt skromna. Jajca superaśne stworzyłaś, wykazując się przy okazji (po raz nie wiem już który z kolei) pomysłowością i kreatywnością. :) Pozdrawiam ciepło i czekam na kolejne jajka Twojego autorstwa.

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz zawsze bardzo oryginalne pomysły, jajka sa świetne...ja nie wiem czy w tym roku zrobię coś nowego na Wielkanoc, ale uszyć na pewno coś uszyję:))

    OdpowiedzUsuń
  19. Niesamowity efekt, Celu jak zawsze zaskakujesz swoją pomysłowością. Brawo!!!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget