Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

czwartek, 17 czerwca 2021

Jak wykończyłam kominek...

Kochani, przez trzy lata miałam niedokończony kominek, bo brakowało  mi pomysłu na jakiś w miarę tani  ozdobny dekor, na którym mieściłyby się moje liczne bibeloty. Na szczęście sięgnęłam do swoich zbiorów i pomysł sam   się zrodził.
Tułała się wśród moich rupieci deska z bardzo ładnym wzorkiem i to z niej postanowiłam zrobić ozdobne wykończenie półki nad kominkiem. Zaczęłam od oczyszczenia deski, a potem połączyliśmy ją z jeszcze jedną  zwykłą deską służącą jako górna półka, która utworzyła wystający daszek  nad deską ozdobną. Konstrukcja bardzo prosta, mieści się  na niej dużo większych bibelotów. Pozostało tylko malowanie, niby nic trudnego, a jednak znaleźć kolor półki było zadaniem  niełatwym. Problem polegał na tym, że u góry wisi ozdobne lustro ze złotą ramą, a wkład kominkowy jest otoczony czarnym marmurowym paskiem, więc brąz półki nie pasował, więc lekko ją przyszroniłam, ale też było źle, przyszroniłam jeszcze mocniej,  ale efekt też mi nie odpowiadał ...W końcu całość mocno pobieliłam, wzór wyszedł trochę gipsowy, ale teraz  kolorystycznie wszystko mi pasuje. Pasują też dodatki z mosiądzu,  porcelany, fajansu i wszystkie inne. Oczywiście do następnego razu, aż mi się znudzi obecny wystrój.



Piwonie w tym roku pięknie obrodziły, ale zanim zdążyłam zrobić zdjęcia kwitnącym krzewom przeszła nad ogrodem taka nawałnica wiatru i deszczu, że potem dobrze wyglądały tylko w wazonach. Posłużyły jako ozdoby kominka.




Najpiękniej wyglądał krzak drzewiastej piwonii, imponujące bujne kwiaty, piękne liście, tylko dlaczego tak szybko przekwitł?


Kochani, dziękuję Wam za odwiedziny i komentarze. 
Wszystkiego najlepszego Wam życzę na nadchodzące upały.: ))Na koniec jeszcze piękna naparstnica, która po raz pierwszy zagościła w moim ogrodzie, a mnie zachwyciła.



24 komentarze:

  1. Pomysł i wykonanie fantastyczne:)))pięknie to teraz wygląda ,a z tymi piwoniami to już mistrzostwo:))))Pozdrawiam serdecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite jak Ty potrafisz dopracować w każdym najmniejszym calu kolorystycznie i ogólnie wizualnie. Perfekt ! Trzeba Ci to oddać, że jesteś bardzo pracowita. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piwonie są piękne, szkoda że tak szybko przekwitają. Świetnie że potrafisz tak wiele zrobić w swoim domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mi się wydaje, że dobralas świetnie kolor....masz cierpliwiść nieziemską, piwonie!!! eh...uwielbiam te kwiaty i co roku mam ich niedosyt, bo bardzo są one drogie na stoiskach z kwiatami więc tylko patrzę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna ta półka wyszła :) U mnie piwonie jeszcze nie kwitną, tzn dopiero zaczynają niemrawo. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna robota, mogłabyś się tym zawodowo zajmować. Pięknie Ci te kwiaty rosną.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny jest! masz zdolne palce, te piwonie są śliczne, moje też w pełnym rozkwicie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne wykonanie, wygląda naprawdę świetnie i elegancko. Zresztą już wiele razy Ci pisałam, że uwielbiam Twój styl. Piwonie są cudne, tak samo Twoje wazony...no wszystko. Naparstnice uwielbiam, masz się czym zachwycać. No i zaś zanudzę, ale napiszę to raz jeszcze...zdjęcia boskie. :)))) Cudnych dni Ci życzę. Ja już przeżywam ten upał, bo źle znoszę, ale jakoś dam radę. Liczę na Twoje kibicowanie mi. haha Przytulam sercem całym. :))))) <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj zbliżającym się latem Celu
    Ty lubisz czytać, co piszę (za co dziękuję). A ja uwielbiam podziwiać to, co wyczarowują Twoje zdolne ręce, a co najpierw wymyśli Twoja artystyczna dusza
    Pozdrawiam najdłuższymi dniami

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny dekor i piękne Twoje wnętrza Celu! Zachwycam się, a w towarzystwie piwonii to magia! Pozdrawiam z upalnego południa, Pola

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna jest ta deska, to był znakomity pomysł - wygląda efektownie i elegancko. Moja piwonia drzewiasta też dawno już przekwitła ale nie miała aż tyle kwiatów. Naparstnica wygląda wspaniale. Miłej niedzieli Cecylko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo eleganckie wykończenie kominka.
    A peonie piękne - jak to peonie...
    Te dzwoneczki też :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne wykończenie, a wiatr zrobił Ci " przysługę" bo na pewno żal by Ci było zerwać tyle piwonii. Wyglądają prześlicznie. Naparstnica jest trująca, ale piękna.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jesteś pełna dobrych pomysłów. Kominek wygląda rewelacyjnie!!! Uwielbiam piwonie i zawsze zastanawiam sie dlaczego kwitną tak krótko. Niestety, nie od nas to zależy. Pięknych kwiatów sie doczekałaś!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  15. Fantastycznie to wymyśliłaś z tą deską, świetnie to zagrało. I ja zauważam, że kwiaty tak szybko przekwitają. Jest gorąco i sucho może dlatego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniale wykonałaś to wykończenie kominka. Wszystko pięknie pasuje. Uwielbiam piwonie ale w tym roku nie zdążyłam się nimi nacieszyć. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  17. Efekt końcowy bardzo dobry! Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne wykończenie kominka, rozbielony dekor świetnie współgra z całością. Podziwiam Twój talent. U mnie piwonie bardzo krótko kwitły w tym roku, szkoda, bo bardzo je lubię... Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kominek wygląda przepięknie! Z tymi dodatkami wręcz pałacowo :) Przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Celu, dekor to przysłowiowa "kropka nad i" dzięki czemu kominek prezentuje się stylowo! Dekoracje oraz bajeczne piwonie nadały mu klimatu...
    Ślę moc letnich pozdrowień ;-))
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  21. Widzę, że nie tylko różaneczniki. Są też piwonie, które bardzo lubię i naparstnice i pewnie wiele innych. Już lubię Twój ogród. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Piwonie zawsze kojarzyły mi się z moją babcią i szczerze powiem, że nie bardzo mi się podobały. Jednak z wiekiem zmieniają się poglądy i cieszę się, że i u mnie jest piękną ozdobą. Rozglądam się za innymi odmianami, mam tylko różową i szybko w tym roku przekwitła.
    Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajnie wyszło to wykończenie. ja mam wiele niedokończonych dzieł, bo właśnie czekam na pomysł i wenę! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget