Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

poniedziałek, 1 grudnia 2014

Jak ozdobić świeczkę...

Witam Was serdecznie, u mnie dziś mroźny  grudniowy dzień,  Wam życzę dużo cieplejszych chwil.
Chcę pokazać  najprostszy sposób na zamianę zwykłej świeczki w  świąteczną. Możliwe, że ten sposób już ktoś pokazywał, ale ja zrobię to po swojemu.
Materiały:  dość gruba świeczka w jasnym kolorze, serwetka z wzorem, kawałek papieru śniadaniowego o wysokości i szerokości świeczki, taśma klejąca i suszarka
Jeśli uda nam się dobrać  serwetkę w kolorze podobnym do koloru świeczki, fragment, który chcemy umieścić na świeczce odrywamy. Serwetka składa się z trzech warstw,  z pomocą szpilki oddzielamy dwie białe warstwy (nie jest to trudne, to kwestia wprawy) pozostawiając tylko jedną z wzorem. Brzegi wydartego fragmentu można zwilżyć pędzelkiem z wodą. Jeżeli nie macie serwetki w kolorze świeczki, lepiej wyciąć starannie wzór, albo wyciąć kwadrat, prostokąt lub kółko.


Jak widzicie, wydarłam dwa fragmenty, jeden przyłożyłam do świeczki z przodu, drugi po przeciwnej stronie, owinęłam świeczkę  wyciętym kawałkiem papieru śniadaniowego, skleiłam jego dwa końce taśmą klejącą. Równie dobrze można ozdobić  tylko jedną stronę (czy świeczka ma strony?)

 

 Teraz musiałam położyć  świeczkę na gazecie, bo  powietrze z suszarki kierujemy na świeczkę, wosk pod wpływem temperatury się topi, wchłaniając serwetkę


Jeżeli widzimy dobrze zarysowane kontury, to znaczy, że możemy  odkleić taśmę, zdjąć papier i...


mamy to.


 Oczywiście do pełni szczęścia brakuje lakieru, ale to zależy od Was, czy chcecie  lakierować. Jeżeli tak, to nasz decoupage musi porządnie wyschnąć  przed lakierowaniem.  Poniżej kilka tworów.
Życzę powodzenia przy pracy.

 Magiczne światło, jego działanie doceniamy zwłaszcza w jesienne wieczory,  u mnie światełka  są zapalane każdego wieczoru. Od razu robi się cieplutko.


16 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za bardzo praktyczny kursik... Widziałam już takie świece. Zastanawiałam się w jaki sposób są robione. Wydaje mi się, że to dosyć prosty sposób, ale...
    Będę próbować wykonać "świąteczny malunek" na świecy. Jeżeli efekt się uda to ją pokażę.

    U mnie przez cały dzień jest tylko -2st.C. Jednak jest bardzo porywisty i lodowaty wiatr i to sprawia, że ma się wrażenie dużego mrozu.

    Pozdrawiam Cię bardzo cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że się uda, świeczka musi być jaśniutka, najlepiej biała, ja uwielbiam ikeowskie.
      U mnie strasznie zimno -6, ale mam nadzieję, że będzie lepiej. Pozdrowienia ślę gorące.

      Usuń
    2. Napaliłam się... Mam białe świece... Jutro spróbuję takie zrobić.
      Miłego wieczoru:)

      Usuń
    3. Okazały się każda w innym odcieniu. Kupilam nowe.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Celu, cuda robisz:) i nie słodzę, mówię szczerą prawdę! Dla mnie, to trochę czarna magia:) ale dzięki Twoim instrukcjom, może coś mi wyjdzie:) Dziękuję za ten kursik:)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia życzę, na pewno się uda, zacznij od małego fragmentu. Pozdrawiam serdecznie i kciuki trzymam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. This is such a bretty decoration. Thank you for the tutorial!
    Have a happy happy time
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj popołudniu kupiłam w Lidlu cztery białe świece. Wzór już przykleiłam.
    Świece chciałabym polakierować. I tu mam do Ciebie pytanie.
    Czy może to być lakier akrylowy?
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że dałaś sobie radę, co do lakieru to ja używam Altax do wnętrz (akrylowy bezzapachowy), półmat będzie najbardziej neutralny. Są w sklepach dla plastyków lakiery do decoupage, ale są droższe. Trzeba nanosić lakier kilka razy, zresztą sama się zorientujesz, kiedy zakończyć. Jeśli będą nierówności, można przeszlifować papierem ściernym 180, ale ta praca ma być przyjemnością dla Ciebie. Pozdrowienia przesyłam:)

      Usuń
    2. Dziękuję. Polakierowałam pierwszy raz.
      Życzę ci dobrej, spokojnej nocy:)

      Usuń
  6. Pomysł ze świecami świetny. Muszę go wypróbować.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Patrzę na godzinę, o której pisałaś i tak sobie myślę, że jesteś nocny Marek, tym bardziej dziękuję za odwiedziny i poszerzenia ram czasowych Ci życzę: )

    OdpowiedzUsuń
  8. Ozdobiłam cztery świece i pragnę je zaprezentować w kolejnym poście.
    Twój blog i Ciebie chciałam wskazać jako osobę dającą mi instrukcje w ich wykonaniu.
    Czy mogę to uczynić?

    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, najważniejsze, że się udało, skoro chcesz świece zaprezentować. Dla mnie to byłaby ogromna reklama i z przyjemnością się zgadzam . Przepraszam, że nie mogłam Ci odpowiedzieć wcześniej, bo miałam dużą imprezę i po prostu nie zaglądałam tutaj. Serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
    2. Sama musisz ocenić czy zaprezentowane sa dobrze zrobione.
      Miłego oczekiwania:)

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget