Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

czwartek, 13 sierpnia 2020

L jak lilie i liatry

Dobrze, że chociaż pogoda nas dopieszcza i można odetchnąć prawdziwym gorącym powietrzem, skoro  upalne lato nad akwenami pozostaje nadal tylko wspomnieniem. Nie mam na tyle odwagi, by pojechać dokądkolwiek, realne są sklepy spożywcze i ogrodnicze.   

Lilie przesadziłam w zeszłym roku na słoneczne miejsce, wyrosły ogromne. Pierwsza pojawiła się pomarańczowa, potem bordowa, w końcu różowa i biała, a teraz pora ich   kwitnienie się kończy i pozostaje czekać cały rok na ponowne kwiaty, szkoda że nie można zatrzymać  zapachu 

 





Liatry też kochają słońce, uwielbiam fioletowe, na rabatach wręcz krzyczą, że są tu w tej chwili najpiękniejsze.






Skąd się tu wzięła budleja?  L ma co prawda w środku, w dodatku  jest motylim krzewem, a dzisiaj wszystko mi się kojarzy z literką l . Proponuję absolutną nowość w moim ogrodzie  Orszelina olcholistna, jeśli kochacie piękne zapachy, to  musi się znaleźć na rabacie. Jako ostatni wystąpi krzew kielichowiec, podobno nornice unikają go z powodu zapachu, zwłaszcza korzeni. Mam odmianę Venus o białych kwiatach, która jest piękna, ale szybko pojawiają się na nich brzydkie czarne plamki


Teraz goście, którym musiałam zrobić zdjęcia. Pasikonik zielony  i ważka, prawda, że piękna?



Kochani! 
Dziękuję Wam za komentarze pod postem o moim ogrodzie, miło mi, że Wam się podoba. W następnym roku zrezygnuję z rzodkiewek i dyni, bo zarosła ostatnie wolne przestrzenie, cukinia będzie tylko jedna, człowiek się uczy cały czas na błędach. Jak widzicie, zachwycają  mnie roślinki i życie, które toczy się w ogrodzie. To wielkie szczęście móc się zatrzymać  nad tym życiem i nim nacieszyć.
Serdeczności moc Wam przesyłam i zdrowia życzę.:))
 
 
 

24 komentarze:

  1. Zaczarowany ogród i wspaniali goście . Lilie są naprawdę przepiękne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację:)))to wielkie szczęście móc się zatrzymać:))piękne są Twoje kwiaty i goście też urokliwi:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja Droga!
    Mam podobnie - zachwycam się roślinami i bacznie obserwuję życie, jakie toczy się w ogrodzie. Gdy jeszcze kwiaty, tak jak Twoje czarują urodą, zapachem i kolorami, to już pełnia szczęścia :-))
    Ślę słoneczne pozdrowienia.
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  4. Potrzeba odwagi do pojechania nad akwen? Jak to?
    Kwiatowe i owadzie makro to rzecz fascynująca. Lubię potem oglądać ich powiększenia na komputerze. Tak wiele detali można zaobserwować, a tak niewiele się dojrzy na żywo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ piękne zdjęcia zarówno kwiatowe jak i owadzie. Zdjęcie ważki mnie zauroczyło.:)
    Moc słonecznych pozdrowień posyłam i dziękuję za komentarze pełne empatii na moim blogu.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny ogród! Przyznam się, że niektórych roślin dotąd nie znałam. Ja także zbieram doświadczenia i już wiem, jakich roślin nie będę więcej sadzić, a co znakomicie się udaje, nawet bez szczególnych zabiegów. Co roku robię jakieś eksperymenty, jedne się udają, inne nie, ale wyciągam z nich naukę :).
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne zdjęcia, aż chce się tam w nie wejść i przedostać do Twojego ogrodu. :D Ciekawie byłoby poprzez zdjęcia przekazać zapach, choć ja mam dużą wyobraźnię i sobie te zapachy wyobraziłam. hihi Fiolety, kochane fiolety zawsze, ależ to zawsze budzą uśmiech serca. Ja padam przez upały, ale przetrwam jakoś. haha Dobrze się zatrzymać, bardzo dobrze. Czasami czuję się winna, bo wiem, że muszę zrobić to i tamto, ale sama siebie za te uczucie karcę, bo odpoczywać trzeba, zatrzymać się trzeba, bo my nie roboty, a piękno w biegu to nie to samo co piękno, kiedy się zatrzymamy. Kiedy się zatrzymamy, wszystko widać lepiej, nawet to, co się w nas dzieje. Czemu ja tu filozofuję to nie wiem. haha Dobrze mi się piszę do Ciebie. Pozdrawiam, zdrówka i mega radości z byle czego życzę. :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne lilie😍, uczta dla oczu A z tych wszystkich na l u mnie tylko budleje, bo liatra gdzieś zaginęła w akcji😉 Pozdrawiam ciepło, oj bardzo ciepło😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne lilie, liatry i wszystkie Twoje kwiaty. Podziwiam je za każdym razem. Są takie zdrowe, wyrośnięte. Udało Ci się zrobić piękne zdjęcia swoim uroczym gościom. Podziwiam ich urodę. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękny ogród jest Waszą odskocznią, pasją i radością. Z każdym miesiącem jest bujniejszy a latrie, liliowce są jego prawdziwą ozdobą. Pierwszy raz oglądam białego kielichowca. Faktycznie, na wszystkich białych kwiatach szybko pojawiają się różowe plamki.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie lilie to najpiękniejsze kwiaty 💐, w moim ogrodzie mogę je sadzić tylko w pojemnikach ze względu na wszechobecne nornice, po prostu istna plaga od wielu lat.
    Zdjęcia piękne, można je oglądać bez końca :)
    Pozdrawiam serdecznie 🙋

    OdpowiedzUsuń
  12. W tak pięknym ogrodzie najlepiej można odpocząć i co tu dużo mówić- jest najbezpieczniej :) My też unikamy plażowych tłumów, chociaż przeraża mnie fakt że niedługo moja córka wróci do szkoły i tyle będzie z dystansu społecznego i zachowywania środków ostrożności. Piękne lilie! Te pomarańczowe przypominaj mi mi moją babcię :) Miała podobnych pełno w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale super sfotografowałaś ważkę... Kwiaty cudnej urody zwłaszcza lilie. Już czuję jak pachnie w Twoim ogrodzie... Dobrze ze mamy ogrody, jest co w nich robić, najbezpieczniej, najlepiej buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem dlaczego, chyba mój telefon szwankuje, bo dwa razy pisałam komentarz i nic. Ciekawe czy teraz zaliczę. Tak samo miałam przy Twojej cudownej komodzie, pisałam i pisałam i nic.
    Lilie masz śliczne w kolorach i pokroju. Latria także pręży się do zdjęcia. Lato jest cudowne.
    A co do grządek i ilości warzyw to nigdy ich za wiele. Ja mam osiem cukinii z każdej spory zbiór. Robię z niej przetwory razem z papryką i dużymi ogórkami. Zalewa z carry. Są boskie jako sałatka zimową porą. Natomiast dynie sądzę nie koniecznie na grządce, gdzieś gdzie nie przeszkadza. Dbam tylko o nawożenie.
    Buziaki Ania- Pawanna

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny ogród, lilię różową mam chyba identyczną, bardzo je lubie, chocia ich zapach jest trochę duszący.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Liatry są piękne, a ja ich nie mam, czas je zdobyć. Lilie uwielbiam, ale też niestety muszę sadzić w donicach z powodu nornic!
    Gratuluję zdjęć tych ruchliwych, miłych gości.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam podobnie. Brak mi odwagi, aby gdzieś sie wybrać. Jestem największym tchórzem z naszego domu.
    Kwiaty śliczne. Jeśli chodzi o warzywa, to już rezygnuję powoli z ich uprawy. Może nie mam ręki do nich? Poza tym wiecej miejsca dla kwiatów i krzewików.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczny jest Twój ogródek:-)) Ja lilie mam chyba tylko jeden krzaczek i chyba to jest samosiejka bo nie przypominam sobie bym je sama sadziła:-))) Piękne są te kwiaty:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniała kolekcja lilii, pięknie rozkwitły. Liatry też lubię i cieszę się, że ładnie mi rosną bo z liliami różnie u nas bywa. Masz rację, własny ogród to nieustające źródło radości:) Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Teraz jest czas ważek! Cudowna!
    masz śliczna kolekcję lilii! Podziwiam, bo ja coś chyba nie mam do nich ręki.
    Kępa liatry też imponująca!

    OdpowiedzUsuń
  23. Kilka tygodni temu moja bardzo dobra znajoma powiedziała mi że na pewno bardzo dobrze zrobię jak wejdę na stronę wirtualny alkomat .Ja na pewno na tę stronę wejdę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Mój kolega powiedział mi , że bardzo dobrze zrobię jak wejdę na ten blog. Ja wszedłem i dużo się dowiedziałem.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget