Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

wtorek, 24 września 2019

Kiedy kwitną zimowity...

Nieubłagany rytm przyrody powoduje, że słońce jakby skraca i obniża swój bieg, chociaż wiadomo, że to nasza planeta obraca się wokół niego. Inaczej padają promienie słoneczne, inaczej pachną wieczory, a ranki witają nas chłodem.  To jesień? Wskazują na to zimowity, piękne różowo-liliowe kwiatki, które na wiosnę objawiają się długimi pięknymi liśćmi, latem  zamierają, żeby z końcem wakacji odrodzić się w swojej najpiękniejszej postaci. Smutno się robi na sercu gdy kwitną, bo nieodwołalnie zapowiadają jesień. Na pocieszenie mam też inne jesienne piękności, których atrakcyjności do niedawna nie dostrzegałam. Na szczęście zmienia mi się postrzeganie świata...


Prace w ogrodzie zajęły mnie do tego stopnia, że nie zauważyłam, kiedy minął miesiąc od ostatniego wpisu. Oprócz pracy miałam chwile na spokojne poszukiwanie roślin, które mnie zauroczyły, zaskoczyły tak bardzo, że  posadziłam je w ogrodzie. W tym roku odkryłam kilka piękności dla mojego ogrodu, marcinki o przepięknych kolorach, tu w parze z rozplenicą japońską "Moudry"



Na razie mały krzew  barbuli podsadzony marcinkami w dwóch kolorach.
  
Zawilce japońskie czyli anemony zakwitają pod koniec wakacji i długo kwitną, lubią półcień i wodę.
Najpopularniejsza jest biała wersja, ale jest kilka różowych, są to wszystkie  "Lady... ",  "Prinz Heinrich"...



Posadzona rok temu biała sadzonka dzisiaj stanowi już bujną kępę. Dzielić je będę dopiero  na wiosnę.

Okazałe rozchodniki mam w trzech odmianach, może jest to "Thunderhead" o purpurowo-fioletowych kwiatach, a może jest to zupełnie inna odmiana? Niektóre sklepy podpisują takie roślinki "Byliny" i bądź tu mądra. Jeśli rozchodniki mają inne nazwy, to proszę o korektę.




 Prawdopodobnie jest to rozchodnik Brillant
 
 
Rozchodnik okazały Matrona
 Jeszcze tylko kilka migawek z ogródka. Oj, dzieje się sporo.
Jesień jest piękna, mnie zachwyca kolorami. Nie wiedziałam, że mamy tak piękne rośliny atrakcyjne o tej porze roku.
Pozdrawiam Was cieplutko i życzę przyjemnych jesiennych dni.:)

14 komentarzy:

  1. Twój jesienny ogród wygląda wspaniale:)))a kwitnące zimowity to jesień:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna jest jesień w Twoim ogrodzie, a ile kolorów. Masz tyle wspaniałych kwiatów, a o niektórych mogę tylko marzyć, bo wiem, że w naszym ogrodzie nie urosną niestety. Wypełniam więc ogród pewniakami, a cieszę oczy na Waszych blogach. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roslinki, ktore pokazuje to prawdziwe pewniaki, urosna wszedzie. Warto sprobowac.
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  3. Piękne ogrodowe kadry... U mnie zimowity nie kwitną, a szkoda, bo to takie wyjątkowe roślinki. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimowity sa piekne, warto he posadzic w ogrodzie, zapominalskim przypominaja o koncu wakacji.:))
      Pozdrowionka.:))

      Usuń
  4. Milo mi, ze podobaja Ci sie nie tylko kwiaty, ale I zdjecia.
    Pozdrowionka.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę sobie, że lato to idealny czas na prace ogrodowe czy spędzanie czasu na łonie przyrody, poopowiadać na blogu można jesienią i zimą o lecie, prawda? Piękne masz rośliny. Mnie bardzo podobają się rozchodniki ale ciągle mam pod górę aby wybrać się do ogrodniczego. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy jeden rozchodnik, zeby zaczac poszukiwac nastepne.
      Pozdrawiam cieplutko.:))

      Usuń
  6. Och, masz dobrą rękę do roślin. Sporo urosły i są w świetniej kondycji. Zachwyciła mnie Twoja barbula klandońska. Muszę ją zaprosić do swojego ogrodu bo to przepiękna roślina.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny masz ogród, tyle różnorodnych roślin. Zaciekawiła mnie barbula klandońska, nigdy o takiej roślinie nie słyszałam, a jest urocza. Czy ona jest trudna w uprawie ?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę nawet jesienią może być pięknie, kolorowo i kwieciście. Cudne fotografie i bardzo pocieszający wpis. Miło jest dostrzec piękno przyrody o każdej porze roku :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam zimowitów, gdzieś mi zniknęły. Ale gdy one kwitną to już pewna jesień! Kolorowo u Ciebie w ogrodzie, kwitną kwiaty jesieni i jest przepięknie! Oby tylko było jeszcze ciepło i świeciło słońce...
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaintrygowała mnie barbula! Ciekawa i fotogeniczna! No i piękna kolekcja rozchodników! Ja kupiłam w tym roku kilka ale albo bez nazw, albo nazwy były pomylone.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget