Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

czwartek, 26 lipca 2018

Kuchnia z Ikea

Kochani, już nie mogę pracować w ogrodzie, bo do popołudniowych godzin po prostu mózg się może zlasować, nawet nie wiem, co to znaczy z tego gorąca. Pogoda mnie zmusiła do odpoczynku i dzisiaj pokazuję Wam kuchnię, wiecie, że minął rok, odkąd mieszkamy w nowym domku?
Chyba od zawsze wiedziałam, że kuchnia będzie z Ikei, a kafelki białe ułożone w cegiełkę, jak w paryskim metrze. Są białe, ale tak mi się opatrzył wzór cegiełki, że ułożyłam je zupełnie inaczej.  Mija prawie rok, a ja jestem bardzo zadowolona z wyboru kuchni. Białe szafki trochę mnie początkowo przerażały, ale teraz mają ogromny walor, widać na nich wszystkie brudy i od razu przecieram. Na razie system działa:))
Dlaczego Ikea? Najważniejsze argumenty:
-  możliwość natychmiastowego kupienia wszystkich mebli, nie musieliśmy czekać, użerać się z wykonawcami, brr...
- możliwość kupienia wszystkiego w jednym miejscu
- możliwość wyrysowania planu i rozmieszczenia szafek z pomocą  komputera i doradcy
- szafki, w których sama zaprojektowałam układy szuflad, a w głównej między narożnikową i zlewozmywakową mam 5 szuflad! chociaż widać tylko trzy. W pozostałych już normalnie po trzy.
- możliwość samodzielnego montażu,
-możliwość wypełnienia szuflad wszystkimi dodatkami, itp.
Często koronnym argumentem, żeby zamawiać meble u stolarza jest fakt, że kuchnia jest nieforemna i trudna do ustawienia. Nasza kuchnia na pewno jest trudna, ma aż  trzy  wejścia, ale tego się nie czuje. Czasami najważniejszym względem jest  też to, żeby było inaczej niż u wszystkich. Jestem ciekawa, czy też tak macie, że chcecie podkreślić indywidualizm?  Na pewno mam inaczej, po swojemu, na niebiesko, bo co miałabym zrobić z gromadzonymi przez lata dodatkami? Może i jest ich trochę za dużo, ale mnie się podoba moja kuchnia.

Główne wejście od korytarza, po obu stronach własnoręcznie odnawiane, czyli postarzane półki i wieszaczki na cebulaki, na suficie niepowtarzalny żyrandol, jakiego na pewno nikt nie ma.



Górne szafki są pełne, ponieważ na dużej ścianie mam stary kredens z pięknymi szybkami, w którym mieści się zastawa, dopiero będę go malować.
 


Drugie wejście do spiżarki, no i jedyny feler, oddzielnie stojąca lodówka, cudowna zresztą. Już się przyzwyczaiłam do takiej sytuacji i nie sprawia mi problemu. Mogłabym zrobić potężną zabudowę z lodówką i piekarnikiem na  ścianie zamiast kredensu,  ale kuchnia straciłaby na uroku. Postawiłam na indywidualizm.
I tak coś za coś



Zanim powstała ostateczna wersja,  kuchnia wyglądała tak jak na zdjęciu  niżej.
Zanim zdecydowaliśmy się na dalsze działania  musieliśmy wszystko dobrze przemyśleć, zwłaszcza kształt blatu, który wchodzi pod trzy okna, mój M. zrobił początkowo blat ze sklejki, żeby móc korzystać przez pierwsze miesiące z kuchni. Zlewozmywak musiał się znaleźć dokładnie w takim miejscu, żeby móc otworzyć okna. Potem dopiero zdecydowaliśmy się na drewniany blat. Widzicie więc, że kuchnia jest trudna.


Teraz blat wygląda tak, zlewozmywak jednokomorowy z marketu, ale za to z genialnym, bardzo wygodnym podajnikiem  płynu do naczyń.



Trzecie wejście do kuchni, lub raczej wejście z kuchni do jadalni,  z moim drugim  staruszkiem kredensem. Tym razem jadalnia na różowo. Szkoda, że stół się nie zmieścił w kuchni, ani żadna wyspa, ale mam jak mam i potrafię się tym cieszyć.


Te staromodne  lilie są dla Was.
Kochani, życzę Wam cudownego weekendu i dużo zdrowia.:))
Do następnego razu.:))


29 komentarzy:

  1. Powiem za pewną panią...tu jest pięknie :)
    Bardzo boję się białego koloru w kuchni ale u Ciebie wygląda pięknie.Koleżanka też w nowym domu skompletowała kuchnie w Ikei...mnie chyba przeraża to rysowanie,kombinowanie. Na pewno jeżeli w kolejnym etapie mojego życia będę musiała się kiedyś urządzać to skorzystam z Ikei.
    No i te dodatki...artystyczna dusza z Ciebie
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, Olu. Jestem zadowolona i polecam przy następnej kuchni.
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  2. Kuchnia prezentuje się pięknie i powiem Ci - oglądałam ją w Ikei i też mi się spodobała. Niestety, moja kuchnia należy do tych, co trzeba zaprojektować i nie jest to łatwe. U Ciebie wszystko zaprojektowane i wykonane rewelacyjnie! Lodówka osobno - to najlepsze rozwiązanie. Lodówki do zabudowy są małe, poza tym, gdy się zepsuje jest problem. Po ostatniej powiedziałam nigdy więcej.
    Chętnie przyjęłabym zaproszenie na kawę do Twojej kuchni :)
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zapraszam serdecznie, jeśli masz blisko do Puszczy Kampinoskiej, to nawet jutro. Miałam też lodówkę w zabudowie, nowa jest lepsza.
      Pozdrawiam. :))

      Usuń
  3. Prześlicza kuchnia, mnie też się taka marzy... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, pozdrawiam. :)) Wierzę, że marzenia się spełniają.:)

      Usuń
  4. Przecudnie u Ciebie, a kredensy - marzenie. Serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna kuchnia, a jadalnia - boska !!! Półeczka z łyżeczkami - cud i miód !!! Podoba mi się, że znalazłaś miejsce dla wszystkich niebieskości, które zbierałaś przez lata. Też zbierałam niebieską porcelanę czy ceramikę (?) przez lata, ale teraz nie mam dla niej miejsca i wszystko jest schowane w pudle. Nie masz co narzekać, bo Twoja kuchnia jest ogromna. Moja jest niewielka i w dodatku jest otwarta na salon. Też mam białe meble i ciągle trzeba je czyścić.
    W osobnej - zamkniętej kuchni nie kurzy się tyle, co w otwartej.
    Niesamowite, że kredensy pozostawiłaś takie jak były - w brązie ! Wyglądają uroczo. Piękna kuchnia i w końcu Twoja !!! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na kredensy przyjdzie pora, po prostu brak czasu. Kuchnia nie jest duża i ma troje wyjść, ale daję radę. Poprzednio miałam kuchnię ciemną i nie byłam zadowolona.
      Pozdrowionka.:)

      Usuń
  6. Wspaniała kuchnia. Biel z dodatkami niebieskości wygląda cudownie. Ja jakoś nie widze u siebie białej kuchni bo chyba cąły czas musiałabym latać ze ścierką a sprzatanie to moja zmora. Ale jak patrzę na Twoją bielutką czystą kuchnię to aż bym posiedziała w niej dłużej. Do mojej kuchni jeszcze sporo czasu może jak się uda to za dwa lata. Oglądałam katalogi Ikei i wcale te kuchnie nie są gorsze od stolarza. Mój brat za kuchnią pod zabudowę czekał prawie pół roku więc mam nadzieję że kiedy będę swoją urządzała Ikea stanie na wysokości zadania i będzie szybka realizacja:-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ikea co kilka miesięcy robi genialne promocje, my skorzystaliśmy, polecam. U stolarza zawsze trzeba czekać, cjociaż na drzwi z fabryki też czekaliśmy 13 tygodni.
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  7. Twoja kuchnia wygląda ślicznie:)
    Ja też stawiam ostatnio na elegancką biel w połączeniu z szarościami.
    Pięknie prezentuje się Twoja niebieska porcelana na tle białych mebli.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, biel z szarością to ostatnio hit.
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  8. A ja całą Twoją kuchnię zabieram:))jest tam wszystko co kocham:))stary kredens,białe meble i cudowna porcelana:))nic dziwnego że lubisz swoją kuchni,bo jest piękna:))Pozdrawiam serdecznie i również miłego weekendu życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło czytać takie słowa.
      Pozdrawiam.:)

      Usuń
  9. Jak pięknie. Wszystko mi się bardzo podoba, a te kredensy i półka na talerze - marzenie. A lodówkę mam chyba taką samą. Jestem z niej bardzo zadowolona i też stoi sama biedaczka. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudny klimat tego domu jest. Aż chce się usiąść i zostać :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Czeka mnie wymiana kuchni w przyszłym roku,bo poprzednia ledwo dwunastoletnia;-) i robiona na zamówienie po prostu się rozpada (wszędzie odchodzi okleina). Niestety na ten rok, już limity budżetowe wyczerpałam. Mam mocne postanowienie, że następna kuchnia będzie z Ikei i Twoje piękne zdjęcia utwierdzają mnie w tym postanowieniu. Pozdrawiam tak gorąco, że nie da się spać;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekna masz kuchanie, uwielbiam wszystkie niebieskie dodatki, ja gdybym teraz robila to tez mialabym biala kuchanie:) Kredens przecudny:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobają mi się Twoje niebieskie dodatki. Ten wieszaczek z dzbanuszkami jest prześliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Już rok, ale to zleciało. :O Co do upału, to ja ledwie wytrzymuję. Dziś na balkonie, jak podlewałam kwiaty, myślałam, że mi rękę spali żywcem...

    Masz, jak masz, a masz niesamowicie pięknie. Toż ja mając taką kuchnię, czy jadalnię popłakałabym się ze szczęścia. Podoba mi się bardzo. Jest nastrojowo i mega przytulnie. Jest jasno, radośnie, elegancko i z klimatem. Moim zdaniem jest jak marzenie, kuchnia, jak i jadalnia. Marzenie., <3

    Pozdrawiam i życzę cudownego weekendu. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo klimatycznie! Kuchnia wyszła naprawdę pięknie! Ja też mam meble z Ikea, co prawda inne fronty, ale też jestem bardzo zadowolona. MOja następna kuchnia tez będzie z Ikea. Buziaki!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie kredens się podoba, piękny i cudne dodatki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mogę tylko westchnąć...ach jak cudnie....
    Moja kuchnia ma aż cztery wejścia i jest o wiele mniejsza i dlatego też wymaga indywidualnego podejścia....bardzo indywidualnego. A mnie się bardzo podoba Twój układ z oknem ....kiedyś miałam podobnie....

    Pozdrawiam Cię Celu serdecznie.....

    OdpowiedzUsuń
  18. Również uwielbiam Ikeę, dawno temu zgryźliwie mówiło się, że każdy kto ma z ikei to ma tak samo, ale to nie prawda. Właśnie ikea daje możliwość na indywidualne rozwiązania i ich meble czy zestawy bardzo łatwo dopasowują się do innych mebli czy komponują ze stylami. Ubolewam, że jakość ich z roku na rok się pogarsza ale podejrzewam, że w większości tego typu sklepów tak się dzieje. Twoja kuchnia jest prześliczna, bardzo mi się podoba. :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastic furniture from Ikea for your living room? Check out this store!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Aby kuchnia była w pełni funkcjonalna, powinna być urządzona przez profesjonalistów. Warto wówczas skorzystać z usług na przykład projektowania online https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/kuchnia . Sama jeszcze nie zdecydowałam się na projekt dlatego chętnie wspomogę się wiedzą architekta.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.

//Pinterest widget