Nie mam konta na FB i nie prowadzę żadnej sprzedaży.

piątek, 17 lipca 2015

Lubelskie, cz.II

Kazimierz nad Wisłą to miejsce magiczne, nie ma w nim krzykliwych reklam, życie toczy się powoli między spacerkiem, rozmową  i posiłkiem.  Z drugiej strony zawsze coś się tu dzieje, zawsze jest mnóstwo ludzi,  można tu spotkać kogoś bardzo znanego, a  na ścianie którejś z knajpek na rynku można nawet odnaleźć malunek  Franciszka Starowiejskiego. Wieczorem byliśmy świadkami zaskakującego silent-disco, czyli tańcząca na rynku młodzież ma na uszach słuchawki. Trochę  to  wygląda jak performance, ale najważniejsze, że nikomu   nie przeszkadza hałas.
Kilka lat temu spędziliśmy  wspaniałego Sylwestra w  knajpce U fryzjera, więc obiad w klimacie koszernym być musiał. Potem oczywiście bazarek, spacery po znanych miejscach, herbatka u Dziwisza, koguty i galerie oraz obowiązkowy spacer nadwiślańską promenadą.

Wzgórze zamkowe z innej perspektywy, dotarliśmy nawet na cmentarz

Bardzo lubię znajdować i gromadzić obiekty z takimi nazwami.

Znana studnia z rynku nie jest jedyną, inna znajduje się na ulicy Krakowskiej

Dwa domy na ulicy Krakowskiej, zbudowane z podobnego budulca, a jakże inny klimat, ogromna piętrowa rezydencja i uroczy domek z pięknym ogrodem, chyba najpiękniejszym w Kazimierzu.

Wieczorem nad ruinami zamku i basztą rozpostarła swe ramiona tęcza.

Nałęczów - uzdrowisko mnie trochę  rozczarowało, ale to na pewno przez chłód, który nam towarzyszył, a ja mam uczulenie na zimno. Zdjęcia robiłam tylko we wnętrzu  pijalni. Trzeba było się pokrzepić gorącą czekoladą u Wedla, naprawdę polecam. W parku jest też sklepik ze starociami, warto zajrzeć.

Lublin - piękne miasto, położone na wzgórzach, poprzecinane dolinami, tak naprawdę w całości dobrze je widać tylko z zamkowej baszty. Mnóstwo zieleni, chociaż  na granicy horyzontu  nowe dzielnice mieszkalne z nieciekawymi blokami. Zwiedziliśmy zamek, podziwialiśmy piękny obraz Jana Matejki Unia polsko-litewska, ale z powodu pogody nie zrobiłam zbyt wielu zdjęć.

Najbardziej popularna trasa Starego Miasta od zamku do Krakowskiego Przedmieścia, poprzez bramę Grodzką i Krakowską

Takie zakątki uwielbiam

Cebularz - popularna bułka z cebulą, posypana makiem, może być nawet z serem

Koniecznie trzeba zwiedzić  Muzeum Wsi Lubelskiej, w którym można obejrzeć zabytki architektury drewnianej i murowanej oraz zbiory etnograficzne z rejonu dawnego województwa lubelskiego. W siedmiu sektorach   przegląd chat chłopskich, zagrody, w których żyją zwierzęta, klimatyczne miasteczko z  przełomu wieków,  dworek przeniesiony z Żyrzyna i wiele innych naprawdę pięknych obiektów. Na terenie skansenu trwają zdjęcia do filmu Wołyń.

Warsztat z drewnianym imadłem i pięknym zapachem drewna, nie tylko ja o takim marzę.

Plebania, po której oprowadziła nas pani przewodniczka  i  drewniany kościółek.

Zegar słoneczny w parku z napisem: Patrz w przyszłość, radź się przeszłości, kieruj teraźniejszością.

Kochani, mam nadzieję, że zachęciłam Was do odwiedzenia okolic Lublina. To miasto jest pełne niespodzianek, spotkałam tu koleżankę, którą  ostatnio widziałam trzy lata temu,  wyobrażacie sobie coś takiego? Natalio, pozdrawiam!
Odpoczywajcie, leniuchujcie, cieszcie się piękną pogodą. Serdeczne uściski Wam przesyłam i dziękuję, że do mnie zaglądacie.

1. W Kazimierzu bywaliśmy regularnie, a teraz kilka lat już nie byliśmy. Uwielbiałam niezwykle klimatyczną naleśnikarnię, w której serwowano przepyszne naleśniki gryczane. Mam nadzieję, że jeszcze istnieje. Dzięki za przypomnienie :) Pozdrawiam :)

1. Wiem, o którą Ci chodzi, działa dalej, też na ulicy Krakowskiej za Dziwiszem. Rzeczywiście pyszne naleśniki i ogromne.
      Pozdrawiam.:)

2. Piękne zdjęcia, zachęcające do odwiedzenia. Nigdy nie byłam w tamtych regionach, ale koleżanka mieszka od niedawna w Sandomierzu, to może wreszcie zajadę w tamte strony :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

1. Naprawdę warto, Basiu, zachęcam.
      Pozdrawiam.:))

3. Ciągle marzę o wyjeździe do Kazimierza i ciągle mi coś przeszkadza:)))ale po tym co u Ciebie widzę muszę tam pojechać:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

1. Reniu, warto znaleźć trochę czasu, żeby odwiedzić Kazimierz, bo to miejsce naprawdę ma klimat.
      Pozdrawiam Cię gorąco.:))

4. Celu
    rozmarzyłam się oglądając Twoje zdjęcia. Wróciły cudowne wspomnienia.
    Dopiero wróciłam z wojaży a już mam ogromną ochotę by pojechać do tego niezwykłego miejsca.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

1. Podziwiam Twoją chęć podróżowania i dziękuję za miłe komentarze, gorąco Cię pozdrawiam.:)

5. Piekna Polska, pieknaaa!
    Moj maz nie lubi cebularzy, a ja bardzo. Piekne mam wspomnienia z Kazimierza..
    Pozdrawiam cieplo;)

1. Cebularze jadłam po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni.
      Uściski przesyłam.:))

6. Mój kochany Lublin <3
    Ty zwiedzałaś Lublin, kiedy ja byłam za granicą. Piękne miasto, prawda? :) A cebularze kocham! :)
    Pozdrawiam! :)

1. Zawsze się staram znaleźć same zalety oglądanych miejsc.
      Miłych wojaży życzę.:))

7. Następna blogerka, która tam była, a ja jeszcze nie. Ciekawa relacja Lubię takie z życiem, proste, z fajnymi zakątkami.

8. Byłam w Kazimeirzu i Nałęczowie ale kilka lat temu i warto by było odnowić wspomnienia jest w tych miejscach bardzo uroczo:)

9. Nabieram coraz większej ochoty, by odwiedzić Lublin i okolice....

10. No popatrz popatrz..fajnie się czyta o swoich rodzinnych stronach. Szkoda tylko,że nie byłaś w botaniku-jest naprawdę przeuroczy.

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze. Pozdrawiam serdecznie.